söndag 21 oktober 2012

Tjejträffresa till Helsingborg

Klockan 7.30 lördag morgon blev jag upphämtad.Helsingborg nästa.
Vi parkerade och hämtade våra "turabiljetter" inne på hotellet.
Vi åkte över med Scandlinesbåten "Hamlet" och i biljetten ingick en räkmacka, den var helt okey faktiskt.(Jag har blivit riktigt förtjust i räkmackor,,ska nog göra egna på fredag).
Väl framme i Helsingör var det shopping som stod på programmet, tyvärr kunde vi inte köpa med dessa vackra blommor.
Dessa skor köpte jag inte,,men läckra var de. 
Chiliost och Pestoost fanns, men visst ser den gröna lite giftig ut.
Lite lunch blev det i danmark, Club sandwich,,supergott.och ett glas vin till..
Så handlade vi lite vin innan vi tog båten tillbaka.
Sen checkade vi in på hotellet.
En powernap i de enormt sköna sängarna.
En dusch innan kvällens middag.
Mat på hotellets restaurang. Förrätt: Blomkålscheesecake med gravad lax.
Timjangrillad fläskfilé, potatis och ostkaka med rödvinssås.
Creme Brulee, min favoritefterrätt..Supergott!!
Vi avslutade kvällen i puben men ganska snart blev jag trött. 
     Hotellhissen, den gick ganska for
Idag hade vi sovmorgon och sen åt vi en jättegod hotellfrukost,allt fanns bl.a pannkakor,,vilken lyx.(och så onyttigt).
Så åkte vi ut till Väla köpcentrum, ett gigantiskt stort affärskomplex, vi hann bara gå en knappt tredjedel. http://www.vala.com/.
Och givetvis blev det lite fika där med, till det scones med färskost och marmelad, så tänkte jag prova macroner, tog en liten rackare. Men ett bet i den kunde jag konstatera,,inget för mig..Uj va sött, trodde öronen skulle krulla sig..
Efter denna sockerchock åkte vi hemåt.
Underbar resa, bra väder och god mat..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar