måndag 28 april 2014

Spa helg och ett bokinköp

Så här fint hade vår värdinna dukat för kvällen.
Plockmat innan spa-badet, det var bland annat Bressolaknyten och Parmesankex och gott bubbel till.
Efter vi badat, hoppar att visa bild på det, var det dags att fixa inför kvällen. Efter dusch och ombyte lagade vi färdigt maten. Jag hade med mig polenta, bröd och smör.
Vi började med soppan och bröd till det, mm så gott.
Här var det mycket gott på tallriken, mozarellapirogerna hade värdinnan köpt in på Lidl. Jättegoda.
Efterrätten bestod av ljuvlig varm Brieost med rostade nötter på, så gott och Blåbärscheesecake. Lyckan var total.
Nu började vi alla bli trötta så strax efteråt gick vi till sängs.
Söndagmorgon och efter en kopp kaffe och en smörgås, gav vi oss iväg till shoppingparadiset.
Gekås i Ullared, det var många bilar på parkeringen men jag har sett värre.
Bokavdelningen i Ullared har blivit större, väldigt positivt tycker jag.
Det blev bara en bok då jag föredrar Inbundna, var också inne på bokhandeln i Ullared, men mina vänninor väntade utanför så jag kunde inte riktigt kolla så noga.
Det blev lite klädinköp, en väska där Ipaden får plats, nytt iphonfodral och ny plånbok.
En toppenhelg men någon tid för läsning blev det inte.

5 kommentarer :

  1. Vilken härlig helg du verkar ha haft! :)

    SvaraRadera
  2. Du verkar allt ha haft en mysig helg!

    SvaraRadera
  3. Ja helskön, lite trött idag bara

    SvaraRadera
  4. Det låter som en härlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jag läser helst pocket. Det är billigare och så tar inbundet så stor plats i bokhyllan.

    SvaraRadera