tisdag 29 oktober 2013

Thomas Erikson - Vanmakt

Diplomaten William Smythe är lugn, behärskad och sakligt klarsynt, tränad i att aldrig släppa sitt logiska sätt att se på världen. Så kidnappas hans tio månader gamla son, bara för att senare lämnas tillbaka på den brittiska ambassaden.

Det är bara en i raden av kidnappningar som familjen drabbas av. Någon vill demonstrera sin makt. Någon som inte skyr några medel. Kan beteendevetaren Alex King ringa in vem som är kapabel att utföra dessa utstuderade maktdemonstrationer? Och varför? Hämtat från Damm förlag

Jag bad faktiskt Damm förlag om ett recensionsexemplar, men inget kom. Då såg jag att Facebook hade tävling och jag vann boken. Gissa om jag blev förvånad när plötsligt ett recensionsexemplar dök upp (samma dag som recensiontiden var). Nu till boken, jag gillade Thomas första bok Bländverk var lite mer ljummen till Illdåd, även om den tog upp ett intressant ämne.
Vanmakt är lite ojämn och känns inte riktigt trovärdig. Barnet kidnappas och sedan är barnet tillbaka, sedan kidnappas det igen och igen. Men emellanåt är den riktigt spännande men ibland har jag lite svårt för att hänga med i svängarna(vilket kan bero på mig) BETYG 3
ISBN 9789173517942
Format
Inbunden
Redaktör
Sofia Hannar
Sidantal
400
Förlag
Damm Förlag AB
Utgivningsdatum
2013-10      
Genre
Deckare, Thrillers, Spänning (Svenska berättare)
Tack till Damm förlag för recensionsexemplar

1 kommentar :

  1. Bländverk köpte jag billigt på antikvariat, ska läsa den i vinter. Det är i alla fall planen.

    SvaraRadera