tisdag 16 oktober 2018

Veckans topplista. Vecka 42: Skogen

Eftersom jag schemalägger mitt inlägg så är det inte alltid så lätt att lista ut vad Johannas deckarhörna tänkt med Skogen. Men jag gör ett försök. 😀
En rysligt bra bok av Marie Hermanson,  där de är i skogen och plockar svamp.
En riktigt kuslig bok, snacka om kalla kårar alltså. Där om jag inte missminner mig tillbringar de en del tid i skogen.
En flicka dyker upp från de djupa skogarna, undernärd och skräckslagen. Vad har hänt med henne? Vad har hon varit? Så himla bra bok alltså.
Han hängde i ett träd i skogen, eller var det skog, kanske bara var ett träd.
Men här sågas det träd i alla fall, som varit skog.
Bonus för att någon var lite dålig.
Han bor i sjumilaskogen.

22 kommentarer :

  1. inte läst dessa, men svampskog låter passande, Sjumilaskogen är ju perfekt!

    SvaraRadera
  2. Jag får kalla kårar av omslaget till Vätten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska du läsa boken,,snacka om kalla kårar.

      Radera
  3. Har läst Midvinterblod. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  4. En flicka som kallas Alice samt Nalle Puh har jag läst och tyckt om.

    SvaraRadera
  5. Det är svårt att minnas ibland,ang om det handlade om skog, hade samma problem.
    En flicka som kallas Alice var bra.

    SvaraRadera
  6. Nalle Puh - självklart! Kallentoft är för blodig för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att jag tog med icke blodiga Nalle Puh då.

      Radera
  7. Åhhh... Sjumilaskogen hade passat perfekt på min lista! Tänkte inte på den.

    SvaraRadera
  8. Vätten ja, där springer de ju runt i skogen ganska mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst var det så, jag har minne som en guldfisk.

      Radera
  9. Nalle puh javisst, vet inte varför jag inte tänkte på den. Läst många böcker av Hermanson men Svampkungens son har jag oläst.

    SvaraRadera
  10. jag var också inne på Sjumilaskogen, men det blev Plupp i Storskogen i stället

    SvaraRadera
  11. Ja, Vibeke Olssons serie har ju en massa skog, fast nedsågad. Så långt tänkte jag inte.

    SvaraRadera