torsdag 10 oktober 2019

Helgfrågan v. 41

Då var det torsdag och snart helg, jag hoppas det blir en lugn sådan, jag har lite böcker att läsa. Det har gått lite trögt med bokläsandet, de böcker jag läser har inte riktigt tilltalat mig. Inte så att de är dåliga men....

Hur många sidor ger du en bok innan du ger upp?

Bonusfråga: På sista tiden har jag börjat göra mer efterrätter, inte på vardagarna men ofta när vi har tjejträff. Vad är din favoritefterrätt?
Creme-brulee

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

18 kommentarer :

  1. Crème brûlée får jag när jag någon gång äter ute.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar ha 50 sidor som ett riktmärke. Kanske något mer om boken är typ 500 sidor eller mer (men jag undviker ju helst tegelstenar).
    Glass och sorbet funkar allt som efterrätt i min värld. Är annars lite dålig på att uppskatta efterrätter. Är mer för fikabröd.

    SvaraRadera
  3. Vad gott med efterrätt :) Borde jag också börja med.

    SvaraRadera
  4. Älskar den där efterrätten men tycker den är rätt klurig att göra själv. Har du något superrecept får du gärna publicera det :)

    SvaraRadera
  5. Jag är väldigt svag för morotskaka, men det blir inte så ofta för jag är allergisk mot råa morötter och måste hålla på och krångla med handskar och sådär när jag ska riva dem, och på caféer har de ofta rårivna morötter ovanpå och det går ju inte heller.

    Här är mitt svar på veckans fråga:
    https://evelinareads.blogspot.com/2019/10/helgfragan-v-41.html

    SvaraRadera
  6. Crème brûlée är min pappas favorit, så den blir det någon gång ibland när vi är där. :)

    SvaraRadera
  7. Creme-brulee var det länge sedan man åt, men på den tiden har jag för mig att det alltid var gjort av sån torrmix och någon brun karamellsås. Kanske är det något helt annat?

    SvaraRadera
  8. Blir lite orolig. Är allt väl? <3

    SvaraRadera
  9. Hoppas allt är ok med dig. Kram.

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas att du bara inte har ork att blogga just nu och att vi snart får höra av dig på bloggen igen. Vet hur det när man är kroniskt sjuk och trötthet och ork tryter. Kramar

    SvaraRadera
  11. var är du? hoppas att allt är bra. vi är nog många som undrar. kram

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du snart är tillbaka! <3

    SvaraRadera
  13. Vi är många som saknar dig! <3

    SvaraRadera
  14. Hoppas att inget allvarligt håller dig borta från datorn. Ha en bra helg, även om det inte blir nån helgfråga!

    SvaraRadera