torsdag 10 juni 2021

Helgfrågan v. 23

På fredag är det skolavslutning och som det ser ut nu ska vädret hålla i sig. Det blir tyvärr ingen parad till kyrkan med flaggor som vi brukar och heller inga föräldrar i klassrummet.
Men vi får klara oss ändå, vi har haft sommaravslutning för fritidshemsbarnen med pizza och en liten present.
Om du träffade en person från ett annat land, vilken svensk bok skulle du rekommendera till hen att läsa?
📚
Bonusfråga; Vad är det svenskaste man kan äta?
Mina svar: Jag skulle nog ge dem Pippi boken, bäst är den.
Kroppkakor för det är så gott med.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

3 kommentarer :

  1. tänkte på Pippi, kanske flera väljer henne, kroppkakor hoppas jag att svärdotter bjuder.

    SvaraRadera
  2. Pippi vore ju perfekt så även kroppkakor som är en av mina favoriträtter.

    SvaraRadera
  3. Ja Pippi känns ju supersvenskt på något vis. Kroppkakor är gott, men tycker faktiskt pitepalt är snäppet godare, degen kan man göra av färdig mjölmix (Kungsörnen tror jag det är) om man tycker det är besvärligt att finriva potatis.

    SvaraRadera