tisdag 27 september 2022

Tisdagstrion. Vecka 39: Skor & kläder (i titel, på omslag, i handling)

Fortfarande är det så att efter måndag kommer tisdag och då också tisdagstrion.
Skor och kläder i omslag eller handling tycker Ugglan & Boken.
Säkert kommer jättemånga har med denna bok.
I denna deckare förekommer det i handling och finns på omslaget med.
Askungar var det längesedan jag läste men har för mig det förekommer skor i handlingen med.
Del 1 i serien om prästdöttrarna och här förekommer en klänning som inte sitter på rätt person.

Jag kom på att tänka på denna barnbok med, här i en nytolkad version. Men så har han ju inga kläder alls.

17 kommentarer :

  1. Askungar harjag läst men inte de andra två.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte absolut ha med Kristina Appelqvists bok, men så blev det en trio med skodon istället..

    SvaraRadera
  3. har inte läst någon i din trio. men väl Kejsarens nya kläder

    SvaraRadera
  4. Håller med! Jättekul med Kejsarens nya kläder :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen. Har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
  6. Dags för mig att läsa Kristina Ohlsson!

    SvaraRadera
  7. Jag tog med en annan av Kristina Ohlssons böcker och jag upptäckte att man hade kunnat göra en trio med bara den serien 🙂

    SvaraRadera
  8. Den enda jag har läst av dina är Kejsarens nya kläder.

    SvaraRadera
  9. Kejsarens nya kläder har jag nog läst någon version av. Tack för övriga tips!

    SvaraRadera
  10. Kejsarens nya kläder har jag förstås läst, mer än en gång.

    SvaraRadera