måndag 18 mars 2024

SELFIE

Klimakteriehäxan ställer lite frågor i Selfie
Här är mina svar som kan var lite annorlunda för jag jobbar på ett fritidshem;

1. Det är ett självklart vårtecken 

När barnen vill slänga av sig jackan fast det fortfarande är lite kyligt

2. Den blomman är vårens mest efterlängtade 

Det är väl Tussilago, den brukar man få av barnen

3. Det plagget signalerar vår 

Klänningen och då med bleka ben

4. Den texten om våren är en favorit 

Nej, det vet jag inte.

5. Min syn på "obligatorisk" vårstädning 

Jag tycker våren är en för fin tid för att ägna sig åt städning. Den gör jag på höstens regniga dagar.

6. Så låter våren i mina öron.

Kvitter, kvitter.

8 kommentarer :

  1. Tussilago är en favorit, mycket fågelsång här nu.
    Håller med, städningen kan man spara till hösten 🙂

    SvaraRadera
  2. jag skrev också fågelkvitter och passade på frågan om vårtext. Men mitt inlägg är tidsinställt och kommer upp i eftermiddag. Håller med om att dina vårtecken är solklara.

    SvaraRadera
  3. De där vinterfärgade benen är lite sorgliga, men det är ändå ljuvligt när tårna slipper strumpor!
    Strax firar vi vårdagjämningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det inte vore så svårt att få till det jämnt bara ...

      Radera
  4. Jaa kvitter är så ljuvligt att höra! Tussilagon av barn är så härliga, de har ju knappt några stjälkar så de är svåra att ställa i en vas! Jag har vinterfärgade ben hela året om...

    SvaraRadera