tisdag 18 augusti 2009

Tisdag 18/8



Igår hade vi planeringsdag på jobbet och idag bara det iväg till Isabergs stugby på kurs.
Två dagar med mycket sittande på rumpan alltså. Idag var det dessutom massa mat...

När vi kom dit fick vi kaffe och fralla, det var en god frasig fralla med pumpafrö uppepå och emellan var det sallad,ost, tomat och skinka.

Lunch: Havets Wallenburgare med potatismos och vitt vins sås.Fast innan man åt det,hade man ju grundat med salladsbuffé.

Klockan 14.30 serverades kaffe med fikabuffé d.v.s frukt,kladdkaka, pajer, grädde och vaniljsås.
Vad tog jag då till kaffet????




'




'




'




'




Jag ställde mig i köen, tog en assiett lade på två bitar vattenmelon, 1 jordgubbe, jag gick dreglande förbi kladdkakan, grädden, pajerna.Snyftade till lätt och gick ut i solen och satte mig med mitt kaffe och min frukt..Visst förtjänar jag en applåd..



När jag kom hem gick jag en promenad, lite tungt idag men jag segade mig runt.



Sedan tänkte jag leka reparatör och ta reda på varför det alltid var en pöl på golvet i tvättstugan..

Det jag kom fram till var att när de bytte tvättmaskin (som jag själv fick betala) så har de ej skruvat i kopplingen ordentligt så det småläckte..Så nu blir det till att ringa dit också.......



Varför kan inget fungera,,bara direkt,,varför ska man alltid ringa och krångla,,,jag blir gråhårig (vilket jag redan är)...Grrr

Imon blir det nog en bra dag..
Kram
Mia

1 kommentar :

  1. Nu får du se till och ha en riktigt skön helg. Å applåder får du massor för att du valde vattenmelonen!

    KRAM

    SvaraRadera