söndag 10 maj 2015

En smakebit på søndag

Ja,då vart de söndag igen. Dagen ska ägnas åt städning och lite matlagning. Och förhoppningsvis läsning. Jag läser just nu;
Jag tycker det är mycket namn och platser att hålla reda på så huvudet surrar som ett getingbo.
Man får verkligen hoppas det klarnar för man vill inte ge upp boken.
Smakebiten är från den grymma prologen.

Thorrald stirrade på byltet på bordet. Missfostret. Ungen. Den skrek inte. Kanske var den redan död. Det hade varit det enklaste. Han rös. Björnpälsen han hade på sig var så tjock att han nästan fyllde upp hela rummet, men det hjälpte inte mot kölden inombords. Han fumlade med snörningen. Fingrarna var stelfrusna och vägrade lyda. Han blåste på glöden i eldstaden och vände och vred händerna över värmen. Isen i pälsen smälte och droppade fräsande ner på härden.
Ha en underbar söndag
Mer smakebitar här

52 kommentarer :

  1. Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag! :)

    SvaraRadera
  2. Denna har jag reserverat på biblioteket, så jag hoppas att jag får läsa den snart! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då får gå dit och skynda på dem.

      Radera
  3. Tack för smakbiten!
    Trevlig söndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig söndag till dig också, ser dock ut som en regnig historia.

      Radera
  4. Den här boken dyker upp över allt - kanske är det dags att verkligen titta närmare på den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får du göra för snart kommer fortsättningen

      Radera
  5. Detta är en bok jag vill läsa :-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker med vad jag vill läsa växer varje vecka.

      Radera
  6. Denna ska jag läsa, någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog en sådan bok man vill läsa

      Radera
  7. Så kjekt at denne boken er oversatt til svensk, og at du leser den. Jeg leste den også men la den fra meg halvveis. Lykke til, håper du får kontroll på personer og steder og kommer deg i mål.

    SvaraRadera
  8. Jeg har lest denne og bok nr 2. Likte denne best

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska fortsätta får vi se vad jag tycker

      Radera
  9. Har sett den här boken hos många bloggare. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. tack för smakebiten. lite tveksam är jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får komma tillbaka när jag skriver om boken men det lär dröja den är på 600 sidor.

      Radera
  11. Tusen takk for smakebiten. Denne boken er veldig bra :)

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Den här fick maken i present så kanske jag kommer mig för att läsa den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får du göra annars kanske maken blir ledsen.

      Radera
  13. Denna vill jag läsa någon gång. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  14. Den ser jag fram emot trots getingboet:). Tack för smakbiten:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha är nog bara jag som är för gammal för sådant

      Radera
  15. Verkar helt okej!
    Tackar för smakbiten!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  16. Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska väl fortsätta kvällen i samma stil som övriga dagen, vila.

      Radera
  17. Denne leste jeg tidligere i år og likte veldig godt. Som de fleste fantasy-bøker er det mange navn og steder, men det blir lettere å holde rede på etterhvert. Håper du klarer det, for dette er en skikkelig bra bok!

    Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  18. Sluta inte, den är underbar! Det är lite mycket med byar och namn i början men det ger sig sedan och då blir den fantastisk. Lovar.

    SvaraRadera
  19. Tack för smakbiten! Den här står i hyllan, bokvinst, och väntar på att bli läst.... ;)

    SvaraRadera
  20. Ny bok för mig. Jag kan absolut tänka mig att läsa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt då blev det ett litet tips i alla fall.

      Radera
  21. Jag har sett den här boken här och där men har inte bestämt mig för om jag ska läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du för skriva upp den på din kanske lista.

      Radera
  22. Jag tyckte VERKLIGEN mycket om Odinsbarn, men kan nog hålla med att jag hade lite svårt att hålla i sär platserna ibland. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort anteckningar men nu börjar de bli väldigt mycket anteckningar, hihi.

      Radera
  23. Tyckte om den :) Du lär känna de viktigaste personerna allteftersom så ge inte upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va skönt. För just nu vet man inte vad man ska hålla reda på.

      Radera
  24. Tack för smakbiten! Har bara hört talas om den, men ska lägga till den på "kanskelistan". :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, du kan kolla tillbaka när jag läst klart.

      Radera