lördag 26 juni 2010

Midsommar 26/6


Här är vi finklädda och ska ge oss iväg till midsommarfesten.(ja där ser ni min gräslig trädgård, måste ta tag i det snart)
Den här maten åt vi till lunch.

T.ex skinka,nypotatis, frikaldeller, gubbröra och den ljuvligt goda Skagentårtan(http://www.receptcentralen.se/fest/skagentarta/).

Lite ostar, kronärtskockblad och en massa olika sillar

Till kaffet blev det daijmtårta och snortårta, som min vänninna säger men det låter gräsligt tycker jag. (http://www.itköket.se/recept/858-mumsig-marangtarta)
Men go är den speciellt med jordgubbar.
Till kvällen var det så Pasta pestosallad, tzatsiki, potatis och fetaost(låg på grillen) och en massa grillat kött..Efterrätt var varm fruktsallad med sås.
Vad som dracks,,............öl,vin och snaps..
Vi hade jättetrevligt och all mat var supergod..
Tack till alla för en trevligt midsommarafton

1 kommentar :

  1. Go eftermiddag i stugan.
    Jo, jag vet, jag har blopppaus. Men det är svårt att låta bli att besöka några av er hihi.

    Ser att din midsommar blev så fin som bara det. Här firades den inte egentligen alls. Bara sill, potäter och lite slappa. Eftersom maken jobbade så blev det en vanlig dag.
    Men det går bra det med.

    Tänkte bara önska dig en skön helg, härligt sommarväder och låt bli sötsakerna haha... Jodå, kämpar jag med.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera