torsdag 2 juni 2011

Studenten 1 juni 2011


Förberedelser inför denna dag har tagit sin tid, dels tömma garaget på grejer, efter som det var där vi skulle sitta och äta. Städning inomhus och snygga till utomhus(trädgården hann jag inte så långt med tyvärr). Och matlagning i massor..

Dessutom har dottern målat garaget i blått eftersom det är hennes älsklingsfärg, därför går också dukningen i olika blå färger,dukarna är ljusblå.

Man fick åka i tid för att parkera och så vi fick vänta en stund,,men sen var det fritt fram att hänga på henne blommor..och gosedjur..

Jag fick inte se henne åka på flaket för jag var tvungen att fixa med maten, hade dock hjälp av syrran som tog fram fördrinken och tilltugg.Vad bjöds det på då?
Herrgårdskassler
Provencalemarinerad kycklingfilé (väldigt populär)
Dubbelmarinerad fläskfilé
Två pastasallader
Cous cous sallad
Potatissallad
och diverse smått och gott. bl.a en väldigt god Brie.(mums)

Paketöppning,,jag kan säga att denna dam inte behöver köpa smycke på den närmsta tiden.Hon fick en fin blå skål och bestick och pengar också.


Studenten tar igen sig lite innan festen..
Ha det bra

1 kommentar :

  1. Åh vad roligt att allt gick så bra, Mia! Och så fint du gjort det! Nu hoppas jag att du får tid för återhämtning, det har gått lite väl fort den här våren ♥♥♥

    SvaraRadera