fredag 29 april 2016

Bokbloggsjerka 29 april – 2 maj

Efter en superstressig vecka är det äntligen fredag, ja, jag var så trött att jag hällde kattfoder i min 
yoghurt. När jag väl hällt ut den och tog en ny skål och placerade den med musli i.
Då fick jag inte ha den för mig själv.
Tokiga katt.
Nu till frågan;
Skulle du kunna tipsa om en bok (eller flera) som utspelar sig i dina hemtrakter?
Jag bor in en liten håla i Småland som faktiskt är ganska känd nämligen Anderstorp.
Här ser ni boken Bokuslänken och vad den är känd för, Motorbanan.
Tänk vilken folkfest det var på den tiden, jo, jag har stått i tält ute på banan och brett smörgåsar.
Jag har träffat Niki Lauda och James Hunt (vill därför se denna film ) och även serverat motorprinsen Bertil.
Anderstorp har även haft ett ganska gigantiskt 6 juni firande med pompa och stått.
Då var både Kungen och Sylvia på besök.
Men nu är det oftast Carl Philip som är i Anderstorp fast senaste STCC tävlingen ställde han ju in.
Ha en skön fredag

44 kommentarer :

  1. Det var det värsta, sånt finbesök får inte vi, fast vi har ju "bara" en folkracebana. 😊

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig helg! Motorsport kan jag ingenting om ;-)

    SvaraRadera
  3. Min syster (och två av hennes barn) har kört banracing, men Anderstorp var jag aldrig på. Inte riktigt en sport för mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog tänka mig köra men titta på verkar ganska trist.

      Radera
  4. Yougurt får man inte äta ifred hos mig heller...har två som sitter och smackar bredvid och ber om att få smaka...

    SvaraRadera
  5. Bra tips att ge katten müsli! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite väl söt kanske men Shanti är en slank kisse så det gör inget.

      Radera
  6. Prinsen är definitivt en av de snyggare pojkarna ... Kattfoder i youhurten, nääää! Hoppas du får en skön och vilsam helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det hoppas ja med efter denna veckan

      Radera
  7. Det där med katten känner jag igen, är livsfarligt att försöka äta något med fyra katter och en hund i närheten! =) Anderstorp känner jag till, via min far som kört rally en gång i tiden, men aldrig varit där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja glass kan man inte heller lämna framme då är den slut.

      Radera
  8. I Anderstorp var jag som ung och tittade på racing. Det var tider det. Nu är jag inte så värst intresserad om jag ska vara ärlig. Hoppas du får en vilsam helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst var det rena folkfesten. Jag hoppas din helg blir skön.

      Radera
  9. Jag har sett filmen om Niki Lauda och James Hunt och tyckte den var riktigt bra trots att jag inte är det minsta intresserad av motorsport annars.

    SvaraRadera
  10. Se där. Jag kände i alla fall till Anderstorp :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många gör det på grund av motorbanan.

      Radera
  11. Motorsport är ett område som jag är totalt ovetande om. Klart kisse vill prova müsli när matte tycks prova kattfoder i yoghurten? :D

    SvaraRadera
  12. Vilket firande! Men vettetusan om jag skulle fara runt på banan så fort ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det hade varit kul att få köra riktigt fort

      Radera
  13. Spännande att höra om vart du kommer ifrån! Och att serverat prins Bertil är inte så tokigt... :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Anderstorp där har jag till och med varit, min morfars syster bodde där tills hon dog. Häftigt att ha serverat prins bertil :)

    SvaraRadera
  15. Har varit i Anderstorp, men det var länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara 40 minuter ifrån där du bor.

      Radera
  16. Vilket oväntat, men roligt, tips! :)

    SvaraRadera
  17. Kattfoder i yoghurten... ja det kanske vore något ;)

    SvaraRadera
  18. Anderstorp känner jag till. kul att ha träffat Niki Lauda m. fl. kattfoder av alla slag undanbedes både i fil och överallt annars. jag tycker att det luktar så illa!

    SvaraRadera
  19. Jag har aldrig varit i Anderstorp.

    SvaraRadera