söndag 3 februari 2013

Tjejträff och Lördagsslapp

I fredags var det så tjejträff, det är så himla skönt att komma till dukat bord och slå sig ner. Förrätt nr.1 Pannacotta med räkor, Jo den var ganska god, alltså jag har börjat älska räkor.
Förrätt nr.2 Tomatsoppa med fänkål och vitlöksyoughurt ovanpå,,den här var himmelsk god..Mmmmm..Recept please..
Huvudrätten var Mango Chutney fläskfilé med ris och sallad, denna rätt har jag gjort själv ett antal gånger. Smaken blir så god med mango chutney i.
Efterrätten var någon kaka och glaskula, det var rätt gott, fast jag är inte supermycket för sötsaker.
Så fick vi en Lumumba, jättegott men nu var jag proppmätt så den slank inte ner lika lätt.
Lördagen var jag jättetrött, kanske för jag var uppe sent, så den ägnades åt läsning.
På kvällen såg jag och dottern på Melodifestival,,men hallå, man blev nästan arg. Hur kunde denna skitlåt ens vara bland 3000 bästa...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar