söndag 23 september 2018

En smakebit på søndag

Då var det söndag igen och det innebär tyvärr måndag imorgon och jobbdag.😫Känner mig lite trött så hade gärna tagit någon dag extra.
Tack och lov har man något kul att se framemot nämligen bokmässa på lördag.
Jag läser just nu Midnattssol av Frida Skybäck. Det är del 3 i serien om Systrarna Stiernfors och böckerna är så bra. Helst skulle jag vilja vara inne och läsa hela dagen men måste ut och ta in trädgårdsmöblerna.
Smakebiten kommer från början av boken.
Det är himla tur att vi inte måste högläsa från bibeln idag, men när jag gick i skolan skulle vi lära oss en psalm utantill en gång i veckan. Det avskydde jag och tror att jag ifrågasatte det med så därför fick jag C i uppförande.
Mer smakebitar hos Betraktninger.

19 kommentarer :

  1. mera sånt på väggarna, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du tycker det ska vara mera målningar av Maria och Jesus på förskolorna?

      Radera
    2. (nej, det skulle vara läskigt - jag växte upp med morgonpsalm i småskolan)

      Radera
  2. Takk for spennende smakebit. Fikk lyst til å prøve denne :)

    SvaraRadera
  3. Åh, den här väntar hemma. Jag längtar efter att få läsa den.

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot att läsa den boken! Har precis reserverat den från bibblan.

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du ska på bokmässan till helgen. Är så avundsjuk. Har bara lyckats ta mig dit en gång än så länge. Jag hade tänkt läsa Midnattsol i helgen, men har inte riktigt hunnit med. Men i veckan blir den läst istället. :)

    SvaraRadera
  6. Jeg blir misunnelig hver gang jeg hører om svenske bokmesser. Jeg har veldig lyst til å gå på en, så jeg tror jeg må spare noen feriedager slik at det passer å reise til Sverige når det er bokmesse i Gøteborg.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Jag hade också gärna varit ledig några fler dagar. Och bokmässa låter ju kul.
    Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Läst de två första delarna och vill självklart även läsa denna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Läste precis andra delen och ska så klart läsa den här tredje också. Någon gång.

    SvaraRadera
  10. Den boken väckte mitt intresse, tack för smakbit

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Jag tyckte om den enda bok jag läst av henne, men den här serien har jag inte läst något av.

    SvaraRadera
  12. Den tänkte jag läsa nu i veckan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Vi lärde oss också psalmer utantill, jag kan dem fortfarande. Lite överflödigt då psalmboken och texterna moderniserats två gånger sedan dess..

    SvaraRadera
  14. Numera uppmuntras man i skolan till att ifrågasätta och diskutera, oavsett vad man kan tycka om skolan i dag så är det i alla fall bra anser jag. Som lärare bör man väl kunna argumentera för varför man skall lära sig psalmer utantill kan man tycka.

    Boken har jag inte läst, men den skulle nog kunna passa mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. har inte läst något av Frida Skybäck. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  16. Har bara läst första boken i serien än så länge. Gillade den så jag kommer att läsa fortsättningen så småningom. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera