söndag 15 november 2015

En smakebit på søndag

Jag läser eller rättare sagt lyssnar på Anna Fredrikssons bok Tisdagsklubben.
Det handlar om Karin och hennes man Sten, som trillade ihop vid matbordet och fick åka ambulans in till sjukhuset. De upptäcker en propp i hjärnan och föreslår ett kirurgiskt ingrepp.
***
Visst låter det gräsligt, nu hör till saken att jag i  tisdags åkte in akut till sjukhuset för jag var sned i ansiktet, jag hade fått en s.k ansiktsförlamning. Så gissa om jag såg framför mig hur jag fick göra exakt detta gräsliga ingrepp. 
Det var lite svårt att komma åt datorn i morse, men hon har väl saknat mig.

Ha en trevlig söndag, även om det är svårt med tanke på allt som hänt i Paris.

47 kommentarer :

  1. Hoppas du mår bättre nu och att de hittade en enkel läsning på ansiktsförlamningen!
    Skönt att ha en sådan fin kompis att komma hem till!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag är lite bättre men väldigt trött. Mysigt med kissarna, de var de jag längtade efter på sjukhuset.

      Radera
  2. Hoppas du mår bättre nu.
    Tack för smakbiten

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du börjar må bättre nu! Jag har inte läst något av Fredriksson, men hon finns med på att-läsa-listan. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Klart katten har saknat matte. Nu vill hon ha lite uppmärksamhet :)

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du mår bättre nu.
    Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Har läst en annan bok av författaren.
    Hoppas dom hittade en orsak och behandling till din förlamning. Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Men goa rara katten! I ett sånt läge skulle jag struntat i dator och givit katten all uppmärksamhet istället. :)
    Tack för smakbiten och hoppas allt ordnar upp sig för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med risk för att få datorn full med hår. Av mina tre katter är det Shanti som längtat mest efter mig.

      Radera
  8. Takk for smakebit! Det må ha vært en ubehagelig opplevelse for deg å få lammelse i ansiktet, skjønner godt at pus er glad for å ha deg tilbake. God bedring til deg!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du snart kommer må bra! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  10. Hoppas du mår bättre nu och fick en förklaring!
    Den där boken tror jag att jag hoppar över...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon förklaring har jag inte fått ännu. Det är en relationsroman.

      Radera
  11. Vad skönt att du har fått komma hem! Hoppas du mår bättre nu och får svar i vad det var som hände.

    Anna Fredriksson skriver rätt trevligt. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Skönt att du fått komma hem. Sjukhus är inte det roligaste stället att tillbringa tid på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte men kan inte klaga på servicen, god mat och snäll personal.

      Radera
  13. Håper du føler deg bedre nå! Det er ikke morsomt med de ulike prosedyrene man må igjennom når man får blodpropp. Det var godt du slapp. For en søt pus du har! Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja katten är så söt och nu när jag kommit hem är hon så kelsjuk så

      Radera
  14. Hoppas du mår bättre - och ja det låter besvärligt. Gulligaste kattbilden förresten.
    Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  15. Hoppas att du mår bättre och får förklaring! Mysigt att komma hem till en så söt kompis som förstås saknat dig!

    Jag har inte läst något av Anna Fredriksson, satte faktiskt upp författaren på årets Boktolva men har inte kommit till skott ännu och det känns som att det kanske inte blir av i år...Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst någon av böckerna på min boktolva så bra gick det

      Radera
  16. Tack för smakbiten! Hoppas du mår bättre nu.

    SvaraRadera
  17. har läst ett par romaner av Anna Fredriksson tidigare. och den här lägger jag på minnet. tack för smakebiten!
    förstår att du blev rädd. ansiktsförlamning brukar ge med sig lite av sig självt ibland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker hon skriver bra, en riktig relationsroman

      Radera
  18. Tack för smakbiten. Kanske lite fel tidpunkt för dig att läsa något sådant. Skönt att du verkar må bättre i alla fall. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite fel men det gick ju bra för mig, det var ingen propp

      Radera
  19. Jag fick ansiktsförlamning efter en rejäl förkylning för några år sedan. Det gick helt tillbaka. Men det är ju alltid obehagligt, man vet ju inte om det är en stroke... Min berodde på en virusinfektion. Hoppas du mår bättre! Tur du har den här bra boken att roa dig med. Jag läste den för några månader sen och gillade den verkligen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår bättre nu och jag tror min beror på högt blodtryck så det gäller väl att få ner det.

      Radera
  20. Hoppas du blir bättre snart! Låter inte som helt rätt bok att läsa just nu...

    SvaraRadera
  21. For en fryktelig skremmende opplevelse, og den boken gjorde vel lite for dempe frykten man helt sikkert føler på. Så tilfeldig at du leste på denne boken akkurat nå. Jeg håper du er på bedringens vei, ta vare på deg selv. Sender en godbedringskräm fra meg i Norge til deg, Marie.

    SvaraRadera
  22. Jag hoppas allt är bra med dig nu!

    SvaraRadera