fredag 9 juni 2023

Fem en fredag v.23 Harmoni 🤪


Då var det fredag och dags för Fem en fredag hos elisamatilda

1. När var du senast mest balanserad?

Det var en svår fråga, hur är man när man är balanserad?


2.Hur är ditt liv när du känner ro i kroppen?

Ingen aning faktiskt.

3.Vad får dig att stressa ner?

Läsa böcker och träffa barnbarnen.

4.Vilken del av ditt liv skulle behöva lite mer harmoni?

Det fysiska.

5.Vad för hobby eller aktivitet ger dig mest avkoppling?

Läsning och glo på serier, samt kolla på havet.(nu har jag en bit till havet tyvärr)


Kårehamn Öland, så fint.

12 kommentarer :

  1. åh .. mitt barnbarn ger mig verkligen harmoni, bara att veta att barn är lyckliga och har det bra .. sen en bra bok slår alltid rätt när det gäller avkoppling även för mig. Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Det är en väldigt bra fråga hur man är när man är balanserad. Jag känner mig tex inte så balanserad just nu. Har alldeles för många negativa tankar kring allt möjligt. Jag behöver semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar om jag någonsin varit balanserad.

      Radera
  3. havet är rogivande. och barnbarnen också på sitt sätt. de är ju givande jämt över lag. serietittning är väldigt avkopplande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag kommer till havet i år.

      Radera
  4. Det verkar som vi som svarar är rörande eniga om att utsikten av vatten, hav eller sjö är stärkande för själen och bidrar till harmoni. Och visst mår vi bra som har barnbarn vi kan träffa och mysa med, mina är vuxna men har begåvat mig med tre barnbarnsbarn istället.
    Trevlig helg i solskenet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också tre barnbarn fast de är rätt små.

      Radera
  5. Att läsa böcker är verkligen ett bra sätt att koppla av på. Jag har också börjat lyssna på en del böcker, bättre än radion när jag sitter o kör långa sträckor ensam. Havet, ja vatten överlag är verkligen avkopplande, jag har också lite för långt till vattnet att jag sällan bara åker dit o njuter av stunden. Ha en riktigt fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyssna är jättebra då kan man göra annat under tiden.

      Radera