måndag 1 april 2024

SELFIE

1. Den snittblomman köper jag: 

Jag köper sällan snittblommor

2. Den vilda blomman plockar jag:

Inga jag får av fritisbarnen lite tussilago ibland.

3. Den blomman satsar jag på i balkonglådan/rabatten: 

Jag är inte så bra på blomnamn och sådant men köper något fint.

4. Den blomman minns jag speciellt för att 

blommor och trädgård är verkligen inte min grej och inte kommer jag ihåg vad de heter heller. Men vi hade en fin blombuske med hjärtan på, jättefina.

5. Det ogräset gillar jag: 

Jag gillar inte ogräs

6. Den blomman känner jag extra för: 

Jag kommer ej på någon.
Asfalt är min grej 😁

11 kommentarer :

  1. Snittblommor håller inte längre, behöver ibland mer omsorg än en krukväxt... Tussilago är fin. Finns mycket att välja på i krukor ute. Fuchsia bloddroppe ser ut som ett hjärta. Ogräs är ett otrevligt ord, gillar ängsblommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kirskål som är svårt att få bort. Fuchsia är det inte, fasen att jag inte kommer ihåg vad den heter.

      Radera
  2. Sitter med ett leende och konstaterar att vi tycker väldigt olika. Blommor som ser ut som hjärtan får mig att tänka på löjtnantshjärta ... en av mina favoriter, som jag glömde ...

    SvaraRadera
  3. Det var nog löjtnants hjärta du hade. Dom är så fina. Kommer inte heller ihåg namnen så bra, men jag köper det jag tycker är fint. Ögat är ett bra hjälpmedel. Maskrosor är fina och ihärdiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag brukar också köpa det som är fint.

      Radera
  4. Ja kanske är du en äkta asfaltsblomma!!! Men du uppskattar ju uppenbarligen en och annan blomma som kommer i din väg. Gott så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har blommor i lite krukor runt om i trädgården men är ingen med gröna fingrar

      Radera
  5. det var rejält! inga mellanlägen! ren asfalt! ett kul svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag köper inte snittblommor men gärna en våreld att ha på köksbordet, sen har jag krukor med blommor i runt trädgården så jag gillar blommor men kommer inte ihåg namnet på dem.

      Radera
  6. Jag kan namnet på flera vildväxande blommor men inga man odlar. Jag använder en app på mobilen som jag fotar blommor med o kollar vad de heter. Sen får jag göra om det nästa säsong för mitt minne är kort!

    SvaraRadera