söndag 23 juni 2024

En smakbit på søndag

Då var det söndag och jag är verkligen riktigt trött idag så det blir inga stora saker gjorda.
Det är två veckor kvar att jobba och sen hoppas jag på fint väder.
Jag läser nu del två i serien om Molly Gray.
Det ger lite tillbakablickar från när mormor kom till skolan för att få besked om hur det gick för Molly.

Mormor stirrade ner i sitt knä. Det tog henne ett ögonblick att svara. ”Jag har svårt att förstå varför ett barn med bra betyg ska behöva gå om ett år. Jag tvivlar på att det är någon särskilt konstruktiv hållning. Visserligen uppskattar jag er åsikt i frågan, men skulle jag kunna få tala med rektorn?” sa mormor.
Har ni inte läst första delen så läs den så bra.

8 kommentarer :

  1. inte läst författaren, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  2. Har sett boken men inte läst. Inte heller den första.

    SvaraRadera
  3. det verkar vara en mormor med råg i ryggen! kände inte alls till boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Bra med en mormor som säger ifrån. Tack för smakbiten! (Astrid-Terese verkar inte lägga upp sin sida idag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller att säga ifrån och det gör hon. Nej, hon har nog glömt.

      Radera