lördag 3 september 2011

Vicky Jaggers - I det tysta - Bokcirkelbok 8


I 18 år var Vicky Jaggers i sin brors våld. En sann och ovanlig berättelse om syskonincest. När Vicky Jaggers var liten avgudade hon sin storebror David och han var också deras mors ögonsten. För modern var David ljuset i familjelyckan det perfektabarnet som inte kunde göra något fel. Men Vickys egen familjelycka och hennes barndom förbyttes mot mardröm när hennes bror brutalt våldtog henne upprepade gånger. Hon var tolv, han var sjutton. Därefter förblev hon i hans våld. Hans viskade hot vid middagsbordet förlamade henne av skräck och höll henne tyst. Inte ens när hon upptäckte att hon var gravid och födde ett barn vågade hon säga något. Hon var övertygad om att ingen någonsin skulle tro henne. I det tysta är en skakande sann berättelse om syskonincest och om att vara skrämd till tystnad, av sin egen bror. Idag är Vicky Jaggers 34 år och bor i Storbritannien med sin man och sina fyra barn. Kopierat ur Bokus

Boken är definitivt lättläst, jag läste den på två kvällar. Men jag kände inte med Vicky ett dugg, jag tyckte närmast hon var dum.Hon gjorde ena dumma grejen efter den andra och skyllde det att sin bror våldtagit henne.Visst är det hemskt det hon blivit utsatt för men att skylla allt på det, nej, det köper jag inte.Ingen bok jag kommer minnas länge.BETYG:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar