Jag har läst del 1 i serien om Mira och Månen så klart man vill läsa fortsättningen
Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?
Jag tycker det är ett väldigt fint omslag och storleken är så gullig.
Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen?
Väldigt lättläst det är ju trots allt en barnbok.
Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt?
Nej, det var inget.
Vad gillade du med boken?
Jag tycker om serien och en hästtokig tjej i 9-12 år åldern hade älskat böckerna.
Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen?
Nej, jag hoppade inte över något.
Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?
Mira och även Miras mamma, man känner så med dem som har det så tufft.
Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m
Bra beskrivningar både vad gäller miljö och personer.
Vad var annorlunda med denna boken?
De vet jag inte.
Vad kunde gjort boken bättre?
Inget jag kan komma på
Skulle du vilja läsa mer av författaren?
Ja, Sofies böcker vill man alltid läsa.
Sammanfattning.
Det är tufft för Mira och hennes mamma, speciellt ekonomiskt eftersom Miras mamma är sjukskriven, dessutom blir Miras cykel stulen så vart hon än ska ta sig får hon gå. Boken är välskriven och känns verkligen realistisk och man får se allt utifrån Miras ögon. Denna bok berörde en verkligen och borde läsas av fler så ta och gör det för det är en bra bok.
Vad ger du boken för betyg?
BETYG 5
















