söndag 11 april 2021

En smakebit på søndag

Då var det söndag igen och jobbdag imorgon, men jag haft en bra helg, igår hade jag barnbarnet en stund, så mysigt. 
Jag lyssnar just nu på denna bok, och tycker jag hittade en rolig smakebit.

Men bor man i Linnéstaden, går på bio och teater ofta, läser böcker av Karin Smirnoff eller klassiker som Edith Södergran, då är man på god väg mot kulturtanteriet. Var så säker.

Vad säger ni stämmer detta på en kulturtant.  

Ha en skön söndag

Mer smakebitar här>>>Betraktningar<<<<<<

16 kommentarer :

  1. Den här boken är jag väldigt nyfiken på. Gillar ju verkligen att läsa böcker som utspelar sig i Göteborg.

    SvaraRadera
  2. Det er virkelig fint å ha barnebarnet sitt hos seg! Jeg har det eldste barnebarnet mitt her hver tredje helg og det er fantastisk (Han er tretten) :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt att få ha hand om dem lite.

      Radera
  3. Hoppas man inte måste bo i Linnéstaden för att bli kulturtant? Jag har nämligen som mål att bli kulturtant, men hade nog inte tänkt flytta från min lilla plätt på jorden.

    SvaraRadera
  4. Trevligt omslag. Okänd bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Jag är ingen Göteborgs-diggare, kulturtant kan jag nog aldrig bli. Tack för smakbit, ha en fin söndag

    SvaraRadera
  6. Ja, då är jag en kulturtant då :-)

    SvaraRadera
  7. Den boken hade jag inte hört talas om.

    SvaraRadera
  8. har sett den här titeln på någon blogg tidigare. då och då är jag kulturtant i Gbg, men nu är det länge sedan. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Jaha ja, men då kan jag ju vara säker på att inte vara på väg mot kulturtanteriet i varje fall. Inte mycket man kan vara säker på nuförtiden, men där fanns en grej då alltså! :D
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera