onsdag 8 september 2021

Pia Kask - Bestraffaren

Bestraffaren är en spänningsroman om civilutredaren Hannah Fors som hjälper polisen Henrietta Rollins att utreda grova brott i Wästholm, en kuststad i ekonomisk nedförsbacke där befolkningsmängden minskar i samma takt som arbetstillfällena.

När två tonåringar hittas mördade verkar morden först slumpmässiga. Men när ytterligare en flicka försvinner och hittas svårt skadad står det klart för Hannah och Henrietta att de har med en seriemördare att göra. Alla offren har blivit strypta med ett läderbälte.

Hannah upptäcker snart en annan koppling mellan offren, en koppling som går långt bak i tiden. Är mördaren någon som väntat i tjugo år på att ta ut sin hämnd? Hannah kan inte släppa tråden, men Henrietta vill inte lyssna. Samtidigt konfronteras Hannah med sitt eget förflutna och de hemligheter hon till varje pris måste dölja för Henrietta. Hämtat från Hoi förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Denna bok fick jag för ett tag sedan och läste halva sedan blev den liggande. Så fick jag förfrågan om att läsa hennes två andra böcker. Så jag började om på denna bok.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget säger mig att det ska vara en superspännande bok.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Den var inte direkt lättläst och det var något med språket som jag inte gillade.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Ja, jag hade svårt för att få grepp om boken.

Vad gillade du med boken?


Boken var ganska ojämn, ibland blev den spännande men emellanåt lite tråkig.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något, bläddrade däremot tillbaka i boken för att få grepp om saker och ting.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag gillade inte någon av dem tyvärr, de var verkligen inga sympatiska kvinnor.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Beskrivningarna var jättebra inget fel där.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte

Vad kunde gjort boken bättre?


Det är en debutbok så det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag ska läsa del 2 i serien Älskaren.

Sammanfattning.


Jag tyckte boken började bra, dock lite småseg emellanåt, men ibland blev det riktigt spännande. Men ju längre in i boken jag kom så blev det väldigt rörigt. Till slut kom jag inte ihåg vem som mördats och varför. Så var den väldigt mörk och det passar inte mig riktigt. Men ska läsa nästa bok i serien.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Hannah Fors-serien (del 1)
Antal sidor 281
Utgivningsdatum 2019-05-21
Förlag Hoi Förlag AB
Dimensioner 215 x 145 x 23 mm
Vikt 435 g
SAB Hc
ISBN 9789176971871
Min bok är ett rec.ex från Hoi förlag.💛🧡💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar