tisdag 30 november 2010

Stefan Tegenfalk - Nirvanaprojektet - Ljudbok


"Nirvanaprojektet är andra delen i trilogin om Walter Gröhn och Jonna de Brugge som inleddes med Vredens tid.

Leo är spårlöst borta. Forskningschefen som är skyldig till flera brutala mord tycks ha försvunnit från jordens yta och i månader står utredningen och stampar. Kriminalkommissarie Walter Gröhn letar förgäves efter öppningar när ett gisslandrama plötsligt leder jakten i en oväntad riktning. Allt pekar på att Brageler hålls fången, men av vem? Och varför? Samtidigt uppstår misstankar om en läcka i utredningen. Någon inom polishusets väggar verkar göra allt för att förhindra att Brageler hittas. En specialgrupp tillsätts och återigen jobbar Walter och Jonna de Brugge sida vid sida, mot en fiende som hela tiden tycks vara steget före.

Frågorna blir allt fler och svaren de hittar allt mer skrämmande. Snart står det klart att morden som Brageler är skyldig till bara utgör toppen av ett isberg.
Kopierat ur Adlibris

Oj ,,den här tog verkligen vid där första boken slutade, hjärnan fick gå på högtryck det första kapitelen. Ett tag tänkte jag nästan jag läser om "Vredens tid" men till slut hamna min hjärnceller rätt och jag läste/lyssnade vidare. Så till författaren vill jag säga att En resumé hade varit på sin plats.
Trots detta tyckte jag boken hämtade upp sig mot slutet, även om jag tyckte första boken var bättre.BETYG:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar