lördag 6 november 2010

Lördag 6/11-2010


I söndags var det Halloween, och jag fick påhälsning av olika hemska gubbar som sa Bus eller Godis,,Den ena var min dotter,,tänk att man inte blir för gammal för det eller är det suget efter godis som gör det..Ja nästa år går jag med...Hänger ni med???????
I måndags åkte sedan barnen till Stockholm, så jag blev helt själv,,det var väl typ två år sedan sist,,Skönt: JA men tyst..Ja förutom när lilla Sharpay (bilden nedan) krafsar på skafferidörren och vill ha mat..
Hon har nämligen blivit lite rund om magen,,så jag bantar henne..Bara mat två gånger om dagen..Själv har de varit svårare att hålla igen när man går hemma.Fast eftersom jag går på kryckor,,kommer jag ju inte till affären och handlar de där onödiga jag vill HA..

I torsdags kom min kollega förbi med en present,,TACK så jättemycket gulliga KG..
Jag fick en julgransprydnad i form av en laptop och ett gulligt ljus med texten;
Du kommer alltid vara min vän-du vet för mycket..

I fredags var det så dax för stygnborttagning,,jag var jättenervös..Men det gick bra, han är riktigt trevlig läkaren. Jag sa att jag inte tyckte om sprutor och läkare,,NEJ inte jag heller sa han..
Och för er som sa att det inte gjorde ont att ta stygnen,,JO det gjorde det..
Jag var svullen under foten och tån, så jag ska äta något inflammationshämmande och tillbaka om två veckor..Ni som vill se foten,,scrolla ner..Ni som liksom jag har fotfobi,,knappt jag kunde ta kortet,,(blev nog lite darrigt)...Får scrolla ändå längre ner



På eftermiddagen sedan var min väninna snäll och körde runt på mig så jag fick handla,,och det innebär ju att hon får bära kassarna med och vänta på mig när jag tar mig fram på kryckor..TAR TID......
Dessutom blev det några ställen..TUSEN TACK!!
Jag var dock ganska slut efter hoppat omkring...Undra hur sådana STEG räknas,,de måste ju bli DUBBELT
Så kom min granne in med två flaskor vin för jag lagt om hennes data,jösses,,tack,,tack..Är det någon mer som behöver datahjälp????


På kvällen kom min väninna och hennes gubbe och vi beställde kinamat och till det ett glas vitt.Jösses va gott det var, vi beställde till två personer och vi var tre,,och jag har mat över till idag..Bra va??

Så lite choklad till kaffet, som jag köpt på Lidl,,Milka i en lila påse,,mums va god..KÖP DEN!!


Men Jösses va mätt jag blev,,vaknade fyra i natt och var fortfarande mätt,,Nästa vecka får de bli lite mer ordning med mat och veckan efter där hoppas jag att jag är så återställd att jag kan ge mig ut på en liten promenad..HOPPAS,,
När jag vakna i morse så ligger det tre katter i min säng,,Simba låg nästan precis vid mitt ansikte..Söt va??
Idag ska jag tvätta lite, kolla lite bloggar och ta det lugnt..
Imorgon kommer barnen,,jo jag längtar faktiskt...
Ha det bra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar