söndag 1 januari 2012

Nyår 2011...Givetvis


Jag startade upp med en liten skink och briemacka och ett glas vin vid tre tiden, för maten skulle serveras långt senare..

Skalning av 1 kilo räkor,,och där är jag inte så proffsig,,får för mig att de rackarna lever. Ja,, men vilka konstig ögon de har,,och en rand med bajs har de också..Kan de inte skölja av det i vattnet..

Dukningen gick i rött och guld, tänkte köpt fina Nyårsservetter men de kosta 35 kronor för 20 stycken..Vilket rövarpris,,nästa år får man åkt till Ullared.

Toast Skagen var förrätten,,och givetvis glömde jag löjrommen i år igen,,Men visst det var jättegott i alla fall,,men löjrommen gör ju den där extra knorren..
När vi sitter där och väntar på huvudrätten,,kommer jag också på att vi har hattar och massa andra Nyårssaker..(som jag givetvis glömt duka med)

Kalkonfilé med örter, hasselbackspotatis,gräddsås och sallad var huvudrätten..Givetvis spillde jag sås när jag skulle lägga upp och ta kort och givetvis såg jag det inte förrän jag tittade på korten.

Snyggt keps va?

Tvillingarna var på bushumör,,vi hade partypopperskrig också,,hihi..Det vann jag helt klart.

Efterrätten Fruktsallad i ananas med marängtäcke.Mycket gott, men man började bli mätt..

Nu förflyttade vi oss till vardagsrummet och tittade på tv och inväntade tolvslaget..Simba ville vara med.Vi råkade få på en rolig film http://www.imdb.com/title/tt0107659/ och den var riktigt rolig..Så jag hämtade pommac-magnumen och så skålade vi inne. För alla ville se färdigt filmen..

Dagen efter,,,städning

2 kommentarer :

  1. Du är ju för härlig!!

    Gott Nytt År, Mia!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart kärleksfullt inlägg om nyårsafton!

    SvaraRadera