lördag 9 juni 2012

Studenten 2012

Studentdagen började tidigt på morgonen med lockning av hår,,gulliga Alexandra(Paulines kompis ställde upp som "frisör".)
Under tiden garnerade jag några smörgåstårtor, gjorde givetvis lite för många som vanligt.(Detta är skinksorten)
Så körde jag sonen till champagnefrukost och hann hem innan dottern blev hämtad,,då tog jag detta kort..
Man blir så sjukt stolt,,så himla fina de är,,Och helt plötsligt så stora,,jag som tyckte det var igår jag väntade dem..
Hela dagen ägnades sedan åt att garnera tårtorna, dottern blåste ballonger och så var det dags att åka till Gislaved.

Klockan tre kom studenterna ut, först gick de runt parkeringen där vi stod och sedan ställde de sig och sjöng studentsången..Efter det kom de så till oss.
Det var svårt att hålla tårarna tillbaka när man såg sina fina barn.
Skyltarna ni ser i bakgrunden hade jag gjort själv,,och det tog också sin tid. Men visst blev de fina och annorlunda.?
Så var det dags för flakåkning, här är sonen,,Hmm han ser nöjd ut..
Dottern spejar ut över sitt flak, först var hon osäker på om hon ville åka, Jag tror hon var nöjd att hon bestämde sig för att åka med i alla fall. Men tyvärr, efter de startat från skolan så öppnade sig himlen och det började regna.(SMHI ni sa regn klockan fem,,INTE fyra..)
Så var alla samlade i det dukade garaget, där det blev smörgåstårtor och efter det bulle med sju sorters kakor och ananaspaj med glass
Recept på detta kommer så småningom ligga här..Smörgåstårtorna gillades skarpt, speciellt Skaldjurtårtorna. Tyvärr var de nog för mätta när de kom till ananaspajen, så där blev det mycket över.
Mycket gossedjur och blommor blev det.
 
Jag som är så fantastisk duktig på att arrangera blommor.....INTE,,den ådran föll på min syster istället.
De fick mycket fina presenter och pengar,,Hanna fick bl.a denna skål och fat med sin idol.
Så här trött blir man efter en studentdag,,så man "nästan" somnar på katten..
Men summan av kardemumman är att det var en fantastisk dag.
Gulligast var nog:
Kusinerna Eddie och Hanna..
Mest lättad var nog:
Hampus,,nu är det äntligen över..
Gladast var nog;
Mikaela som fick hålla två skyltar ett tag.
Stoltast var nog;
Jag,,fick hålla tillbaka tårarna flera gånger,,

2 kommentarer :