fredag 8 maj 2015

Bokbloggsjerka 8 – 11 maj

Ja, då var det fredag igen och eftersom jag varit sjuk så blir det andra dagen jag jobbar idag, rätt lagom egentligen. Kan man få önska lite fint väder till helgen, behöver fixa i trädgård och sådant men jag tror nog inte Annika kan ordna det, eller?  Däremot kommer veckan jerka fråga därifrån, ja, faktiskt till och med ifrån mig. (fast det var nog ett tag sedan)

Hur du får plats med alla böcker?
Jag har fem Billy bokhyllor med böcker som ni ser på bilden, Men jag skulle behöva en till, främst till pocketböcker. Jag har inte fåtöljen framför längre det var opraktiskt och numera ligger det böcker ovanpå de andra, så något behöver göras. Sen har jag en liten hög med böcker på mitt nattygsbord också.
Vad ska ni hitta på för gott och äta en fredagkväll?
Jag tänker testa ett nytt recept på kycklingpaj. Ha en skön helg.

46 kommentarer :

  1. Här blir det nog thaimat, brukar vara den vanliga fredagsmaten när ingen av oss här hemma orkar laga mat.

    SvaraRadera
  2. Ja, fler bokhyllor och mer utrymme att ställa bokhyllorna på hade varit bra :)

    Här blir det den vanliga fredagsmaten, jag äter kycklingsallad och sambon äter pizza. Och ja, kycklingsallad är något av det godaste jag vet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kyckling är aldrig fel Monika allt med kyckling är gott

      Radera
  3. Vilken mysig fråga! Sonen byggde skräddarsydd bokhylla ovanför sängen för pocketböcker :)

    SvaraRadera
  4. Har också böcker lite varstans och skulle behöva fler bokhyllor, har bara inte plats för det :/ Men väljer att se mina böcker som inredningsdetaljer och mysskapande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja böcker och hyllor är fina inredningsdetaljer.

      Radera
  5. Har böcker överallt!
    Har ingen aning om vad vi ska äta i kväll men något gott blir det säkert! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Att böckerna bildar högar när hyllorna är fulla känner jag igen ;)

    SvaraRadera
  7. For et nydelig bilde, og et flott spørsmål du kom med i dag :) Jeg vil også ha pai :)

    SvaraRadera
  8. Det ser ut som det var en mysig läshörna med fåtöljen där! Bokhögar är charmigt och ger hemtrevnad och ska inte underskattas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är mysigt med böcker, älskar bibliotek.

      Radera
  9. Man behöver alltid en bokhylla till. Men var ska man ställa den?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Gästis i Varberg har de bokhyllor på toaletten,något att ta efter?

      Radera
  10. Tack för en rolig jerka fråga :) Jag funderar på att ställa pocket i en separat hylla där man då rymmer extrahyllor men då kommer inte serier stå tillsammans... Nu är jag jätte sugen på att strukturera om i bokhyllorna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det funderar jag också på, sedan skulle jag vilja göra kontor uppe med bokhyllor och skrivbord

      Radera
  11. Det ser jättefin ut med dina hyllor. Något gott att äta blir det inte för mig ikväll. Orkar inte fixa något extra till bara mig nu när maken ligger på lasarettet efter en steloperation av ryggen. Får gotta oss nästa helg när han är hemma igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj då, stackars gubben din. Du får ta ett glas vin och mysa lite

      Radera
  12. Fem Billy här också och snart dags för fler. Tur att jag har ett rum i källaren som bara är mitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter nice, har ingen källare men ganska stort radhus.

      Radera
  13. Jag har faktiskt separata bokhyllor till pocket - två stycken i hallen. Och där sätts böckerna liggande i dubbla rader så att det får plats med så många som möjligt. Middag ikväll blir Biff Stroganoff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biff Stroganoff är inte fel. Ja jag kanske ska skaffa några till pocket, får fundera lite,

      Radera
  14. Så mysigt det såg ut med fåtöljen! Jo fler hyllor hade verkligen behövts men då hade också det behövts mer boendeyta! Ikväll blir det som vanligt här hemma tacos! Mängder med tillbehör och så äter vi framför tv:n, brukar bli en lång middag på över en timme! Så härligt efter en lång vecka att landa tillsammans med god mat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis så tycker jag med, är enda gången jag är noga att alla ska vara med.
      Min dotter bara älskar Tacos, skulle kunna äta det varje helg.

      Radera
  15. Jag är som du: har för fullt i bokhyllorna och planerar kyckling till fredagmiddag!

    SvaraRadera
  16. Jag har just nu boktravar på golvet; en framför ett hyllplan med böcker jag inte tittar på särskilt ofta och en växande hög under skrivbordet. Nu kkan jag verkligen inte klämma in en hylla till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan du säkert, ta bort spisen eller något, hihi.

      Radera
  17. Hos oss blev det parisare, det var otroligt länge sedan jag åt det :) Jag skulle också behöva en till bokhylla... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Parisare, men jösses vad är det nu igen, något med ägg va?

      Radera
  18. Fina hyllor!
    Vi har ingen speciell fredagsmat, det är vanlig vardagsmiddag. Barnen har däremot fått sitt godis idag ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotten, vanlig Billy. Åhh hörde jag godis..

      Radera
  19. ska faktiskt jaga smala hyllor och testa dubbla rader

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smala ja det tänkte jag skaffa till pocket.

      Radera
  20. ja, och så blir det räkor ikväll

    SvaraRadera
  21. Så fint! :)
    Jag värmde bara en fryst pizza, för trött för att orka hitta på något annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går alltid att fixa till en fryst pizza med extra ost och så.

      Radera
  22. På bilden ser det ju i varje fall fint o prydligt ut. Kycklingpaj lät riktigt gott! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men nu är det lite värre, fått några böcker sen dess.

      Radera