tisdag 12 november 2013

Tematrio - avbruten läsning

Denna vecka undrar Lyrans noblesser om vi avbrutit läsning av en bok eller ljudbok.
Och det har hänt ett antal gånger, nedan ser ni tre exempel.
Kodnamn Verity tyckte jag inte alls var så bra som det skrivits om den.Flygplan och förhör är vad jag kommer ihåg nu i efterhand och  tjatig. Men framsidan var himla snygg.
Jag hade hört att Märta Tikkanen skulle skriva så himla bra, men så seg. Efter 70 sidor gav jag upp. Kan nog inte sätta på fingret var det var, inte tillräckligt intressant tror jag.
Detta är en vinnare av Agustpriset men det hjälper liksom inte. Det var absolut ingen bok för mig.
Smaken är olika, jag gillar nog böcker med mer fart och fläkt. Så följa någon brevväxling var inte min grej.
Nu ska jag titta runt vad ni andra tycker.
Ha en bra tisdag

10 kommentarer :

  1. Jag har varit lite tveksam inför Spill, jag tror inte den är något för mig heller. Jag tycker inte man måste läsa ut saker bara för att!

    SvaraRadera
  2. Oj, Kodnamn Verity som är en av mina favoriter från i år! Tänk så olika det kan vara ibland :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar ha svårt för augustvinnare och var väldigt tveksam inför Spill i veckor tills jag strök bort den från listan. En bok mindre att fundera på, skönt:).

    SvaraRadera
  4. Jag brukar fakriskt överlag ha svårt för brevromaner. Men det finns undantag.

    SvaraRadera
  5. Hm, Spill står på min Hyllvärmarlista. Får se vad det innebär...

    SvaraRadera
  6. Kul att det är så olika, jag gillade Spill :)

    SvaraRadera
  7. Jag orkade inte heller läsa klart Spill.

    SvaraRadera
  8. Har ju Kodnamn Verity på läslistan. Kanske borde fundera ett varv till där...

    SvaraRadera
  9. Kodnamn Verity är en bok jag nog vill läsa men har verkligen hört delade åsikter om den...

    SvaraRadera
  10. Jag har inte läst någon av dessa, men då har jag kanske inte missat något...

    SvaraRadera