måndag 28 september 2015

Anna B Green - Egen medicin

David är en ung läkare och Clara dotter till en framgångsrik läkemedelstillverkare. Vid bröllopet
är lyckan fullkomlig, men snart börjar Clara och svärmor Lydia visa oroande tecken på att må allt
sämre. Kan de vara biverkningar av de piller som svärfadern så frikostigt har försett dem med?
David får kontakt med en kvinna som har arbetat i företaget och avskedats efter att ha varit kritisk.
Han börjar allt mer tvivla på det ymniga medicinerandet och sitt yrkesval. Familjeidyllen rämnar tills de står inför en katastrof, som ändå inger hopp. 

Pseudonymen Anna B Green arbetar inom sjukvården och debuterar med ödesdramat EGEN MEDICIN.  Hämtat från Bokus

Jag har en fäbless för böcker som handlar om läkare (trots att jag egentligen har läkar-och sprutskräck)  så när jag fick förfrågan om att läsa denna, sa jag JA direkt. Det var lättlästa 157 sidor och det var en bra historia, både intressant och spännande. Däremot blev jag lite fundersam om det fanns någon sanning i historien eftersom författaren själv arbetar inom sjukvården. För visst är det så att en del tabletter ger enorma biverkningar. En bra debut snabbläst och spännande. BETYG 4
Häftad
Språk: Svenska
Antal sidor: 157
Utg.datum: 2015-03-05
Upplaga: 1
Förlag: Torakova Förlag
SAB: Hc
ISBN: 9789198238402
Köp boken på Bokus

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar