tisdag 10 oktober 2017

Veckans topplista

Tack och lov att det är lite lättare idag, sist kunde jag inte ens vara med.😭Johannas deckarhörna som håller i denna roliga topplista.
Idag handlar det om djur. Ett tema som kan tolkas på flera olika sätt. Skönlitterära djur, barnböcker eller rena fakta. 
En jättebra och annorlunda barnbok som handlar om flickan som blir adopterad av en gorilla.
Sorglig bok om en flicka som har anorexia.
Jättesöt och och spännande barnbok.
Så får Läckberg vara med på ett hörn också
En riktigt snyfthistoria, kan bara inte läsa om djur. Vill ni gråta ändå mer läs denna:
Dags att gå vidare i programmet.
Börja med att lösa denna.

28 kommentarer :

  1. Trevliga djurböcker - Finland var ju gôrlätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag har inte läst en enda bok med en finländska författare. :)

      Radera
    2. Jag kände att jag också gick bet på Finland. Även om jag läst både herr och fru Tikkanen och Tove Jansson.

      Radera
  2. Marley och jag har jag i bokhyllan, men har inte kommit mig för att läsa den än.

    SvaraRadera
  3. Tur att du gillar djur mer än Finland! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag gillar nog Finland med, har bara inte läst några finska författare.

      Radera
  4. har inte läst någon av dina böcker, men Johanna Nilssons bok verkar intressant. hon skriver ju så bra

    SvaraRadera
  5. Roliga val men också sorgliga. En blandning.

    SvaraRadera
  6. Marley och jag har jag bara sett som film. Vilken snyftare det blev.

    SvaraRadera
  7. Finland var svår så jag skippade den, roligt med olika tolkningar på veckans topplista :)

    SvaraRadera
  8. Lejontämjaren hade jag också med. :)

    SvaraRadera
  9. Johanna Nilssons bok är väl supersorglig???

    SvaraRadera
  10. Johanna Nilssons bok skulle jag vilja läsa. Jag har bara läst en enda av Läckbergs böcker, men den var ju så bra att jag nog kommer att läsa fler. Nu ligger min trettonåring långt före mig i Läckbergsläsningen, hon har redan hunnit lyssna på sex deckare av henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick Läckberg när jag var sjuk en gång och läste då fem stycken på ett bräde.

      Radera
  11. Jag kan heller inte läsa om djur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är fruktansvärt, lipar som en tok.

      Radera
  12. Har bara läst den om Marley av dina tips, ska kolla upp de andra :)

    SvaraRadera
  13. Fågelflickan ska jag läsa!

    SvaraRadera