tisdag 17 oktober 2017

Veckans topplista

Johannas deckarhörna håller i veckans topplista och så här skriver hon:
Dags för veckans topplista, idag på temat samtida svenska romaner. Med detta avser jag romaner som är skrivna under senare år, men de behöver inte nödvändigtvis utspela sig i vår samtid. Inte klassiker, för dem spar vi till en annan vecka, skulle man också kunna uttrycka det. 
Denna superduperbra serie om Emma känner väl de flesta till, detta är fjärde boken och en recension kommer inom kort.
Denna boken finns recenserad längre ner och är så himla bra.
Jag gillar även denna serie om barnmorskan Cecilia Lund .
Denna bok tyckte jag var sjukt underhållande även om jag själv inte vill vara med om detta.
Flickorna i parken är en liten annorlunda roman.
Jag hoppas ni fick något tips i alla fall.

17 kommentarer :

  1. De två första har jag läst och de är bra.

    SvaraRadera
  2. Jag skrattade så jag grät till Rosie Potter :)

    SvaraRadera
  3. Davidssons böcker är verkligen bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill nästan inte att hon ska sluta med serien.

      Radera
  4. Nu blir jag ju lite nyfiken på Rosie Potter.

    SvaraRadera
  5. Ewa Klingbergs bok lyssnade jag på och gillade.

    SvaraRadera
  6. Rosie Potter blir jag lite extra nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Flickorna i parken skulle jag vilja läsa :)

    SvaraRadera
  8. Katerina Janouch borde jag ta tag i och läsa!

    SvaraRadera
  9. Tack för tipsen! Har inte läst någon av dina tips :)

    SvaraRadera