måndag 16 september 2019

Anna Keiler - Flickvänskontraktet

Frida är arbetslös och dumpad av pojkvännen och i desperat behov av ett nytt jobb. På ett bröllop i Stockholms skärgård träffar hon sin brors barndomsvän Micke som hon en gång var hemligt förälskad i. Micke erbjuder Frida ett jobb med väldigt udda premisser - att spela hans flickvän på en resa till Grekland med hans hemska släkt. Men Micke är en beryktad casanova och Fridas bror varnar henne. Trots det blir hon nyfiken och hon har inget att förlora. Säkert är ryktet överdrivet och kanske är Mickes släkt inte så hemsk som han påstår? Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag behövde något lugnare innan läggdags och Gunilla läser så bra.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jättefint omslag, ganska typiskt för feelgood. Toppenuppläsare.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst eller rättare sagt lättlyssnat.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Allt speciellt de underbara miljöerna och när Micke agerade guide och berättade om Akropolis.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, det var nog inga.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Frida och Micke kunde man inget annat än tycka om, kanske inte från första början men det växte fram mer och mer.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

De var oerhört bra jag blev riktigt sugen på att åka till Aten och besöka Akropolis.

Vad var annorlunda med denna boken?


Nej, det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, väldigt gärna men vad jag förstår är detta del 1.

Sammanfattning.


Detta var verkligen en riktigt mysig feelgood roman, jag gillade det mesta med boken.
Den var rolig, jag skrattade högt och faktiskt också spännande, men självklart handlade den om relationer både mellan syskon och släkt, som kan vara väl så komplicerad ibland. Så handlade den om kärlek med förstås som inte alltid är så lätt.
Jag rekommenderar varmt boken den har det mesta humor, spänning och så drösvis med kärlek.💕

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 5
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (193.6 MB)
Språk Svenska
Inläsare Emma Graves, Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2019-08-13
Förlag Lind & Co Förlag
ISBN 9789178612093
Jag lyssnade på boken genom Storytel
Köp boken på Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar