torsdag 14 januari 2021

Helgfrågan v. 2

Då var det torsdag igen och som vanligt en liten Helgfråga som ni kan svara när ni vill under helgen. 
Jag började läsa denna bok men det gick så himla trögt, jag kom ingenstans, så då gick jag över till ljudbok. Tyvärr går det lika trögt fortfarande, jag förstår inte vad boken handlar om och det är bara massa beskrivningar hela tiden. Nu är jag på sidan 92 och fattar fortfarande inget.
När ska man ge upp en bok man inte tycker om?
Jag tittade igår på releasen av Susanne Fellbrinks nya bok;
Det verkar vara en snäll deckare och jag blev mycket intresserad så jag började lyssna på del 1. Jag tycker det är positivt att man nu kan "gå" på releaser fast man inte bor i Stockholm.
Brukar du gå på releaser? Digitalt eller Irl?

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

15 kommentarer :

  1. Tycker du ska ge upp bokbussen. Det finns ju så himla många BRA böcker att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lite så man känner, får se.

      Radera
    2. Instämmer med Klimakterihäxan.

      Radera
  2. Jag blir ändå nyfiken på hennes senaste roman. Jag har läst Drömmarnas bok och Den lilla bokhandeln i Paris, och tyckte väldigt mycket om båda två. Kanske är det här en sådan där mellanbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte om Den lilla bokhandeln i Paris heller, tyckte den var tråkig.

      Radera
  3. sällan jag lämnar en bok som jag börjat på, försöker tänka efter forst om den tilltalar mig.

    SvaraRadera
  4. Läs något annat Mia när det känns så, tiden är för dyrbar för böcker som inte är bra. Finns ju så många böcker att läsa.

    SvaraRadera
  5. Har gillat alla de böckerna jag läst av henne förutom Drömmarnas bok som kom lite för nära min verklighet för att jag skulle känna mig bekväm med den. Bokbussen däremot tyckte jag var mer i stil med Bokhandeln som jag också bara älskade rakt av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog inte min typ av författare, känns flummig.

      Radera
  6. Jag gillar Susanne Fellbrinks böcker!

    SvaraRadera
  7. Ibland kan det verkligen vara jobbigt med en massa överflödiga beskrivningar, såna som inte tillför något, eller som inte intresserar en.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här är det så mycket beskrivningar att jag inte vet vad boken handlar om.

      Radera