måndag 25 januari 2021

Susanne Fellbrink-Än klämtar klockan

Showartisten Cilla har en tuff höst bakom sig. Med löften och smicker har en omtalad skivbolagsdirektör lyckats få med henne i en av landets största dokusåpor, Stjärnfabriken, där talangfulla människor slåss om en musikkarriär inför miljonpublik. Men tv-inspelningen blev inte alls vad Cilla hade tänkt sig.

Nu är det nyårsafton, och snart ska klockorna ringa. På Hotell Södra Berget i Sundsvall förbereder sig Cilla och hennes showgrupp inför kvällens föreställning. Men det Cilla inte vet är att produktionsgänget från Stjärnfabriken också har checkat in - för en kickoff.

Samtidigt som en snöstorm väller in över staden försvinner gäster på det stora hotellet, en efter en. Går det en mördare lös mitt i allt nyårsfirande?

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag tänkte varför inte köra den tredje och sista, ja, jag hoppas inte det är sista i serien.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Här matchar omslaget fint till de övriga och även texten, vilket gjorde att jag började på fel bok.🙈

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättlyssnat 

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, inget.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte riktigt bra om boken, som handlar om dokusåpor, vem vet det kanske går till så här.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Cilla och hon är fortfarande den man känner mest för och den som fått mest utrymme i boken.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Susanne är riktigt bra på beskrivningar och jag får ofta inre bilder.

Vad var annorlunda med denna boken?


Nej, det vet jag inte.


Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, väldigt gärna.

Sammanfattning.


Den tredje boken är lika bra som de tidigare med ett bra driv och en spännande deckarhistoria. Som en extra kuslighet är det snöstorm också, vilket inte gör situtionen bättre. Läs boken en bra deckare helt enkelt. 

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (248.7 MB)
Språk Svenska
Serie Cilla Fallander (del 3)
Inläsare Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2021-01-06
Upplaga 1
Förlag Printz Publishing
ISBN 9789177714163
Min bok lyssnade jag på genom Storytel

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar