söndag 3 januari 2021

Veronica Henry - Jul i strandhuset

Alla älskar julen, och Lizzy Kingham är inget undantag. Men i år känns det som om hennes man och tonårsbarn varken ser henne eller uppskattar henne. De har lämnat såväl julklappsinköp som pyntande och matlagning till henne att ta hand om. Och när hon plötsligt står helt ensam under deras traditionella klä-granen-myskväll får Lizzy nog. De kan fixa sin egen jul!

Lizzy beger sig till sin favoritplats: bästa vännens lilla strandhus, ett i raden av likadana, charmiga hus på de gyllene dynerna i Everdene. I grannstugorna finns fler som lämnat något bakom sig för att söka ro vid stranden, alla med sina egna problem. Lizzy förnekar sig inte snart glittrar juleljusen, doften av glögg blandas med havsluften, och främlingar förvandlas till vänner.

Hemma i Pepperpot Cottage är familjen desperata var är Lizzy? För det blir ingen jul utan henne. Kan de hitta henne i tid, och övertyga henne om att hon betyder allt för dem, varje dag på året?

Jul i strandhuset svämmar över av kärlek, hopp, förlåtelse och massor av julstämning. Den perfekta julklappen! 

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag ville ha en trevlig julbok att lyssna på medans jag stökade i köket. Det är väl en feelgood.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snygg bildlayout, böckerna matchar varandra. Kerstin Andersson var uppläsare och det gjorde hon bra.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och lättsmält.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte det var en småmysig feelgood, perfekt vid juletid.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Lizzy var huvudkaraktären och en person som alla verkade gilla. Det var ingen karaktär jag kände igen mig själv i, hon var väldigt perfekt på vissa viss.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

De var helt okej.

Vad var annorlunda med denna boken?


Nej, något speciellt annorlunda vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, men det tror jag säkert.

Sammanfattning.


Underhållande feelgood som handlar om julen, eller rättare sagt en kvinna som inte vill fira jul. Men som alltid vid feelgood ordnar det upp sig till slut. Trevligt uppläst av Kerstin Andersson.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (321.4 MB)
Språk Svenska
Serie Strandhuset (del 1)
Inläsare Kerstin Andersson
Utgivningsdatum 2020-12-01
Upplaga 1
Förlag Printz Publishing
Översättare Maria Store
ISBN 9789177713401
Jag lyssnade på min bok genom Storytel

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar