torsdag 26 augusti 2021

Hett i hyllan #125

Då var det torsdag och dags för de där dammig böckerna som står kvar i bokhyllan olästa.
Bokföring enligt Monika vill uppmärksamma dessa.
Denna kom neddimpandes i brevlådan som en trevlig överraskning.
Handling:
Warcross är inte bara ett dataspel, det är ett sätt att leva. Åtminstone för de miljontals människor runtom i världen som loggar in på spelet varenda dag.
I ett desperat försök att få ihop lite pengar bestämmer sig den tonåriga hackertjejen Emika Chen för att försöka hacka sig in mitt under öppningsspelet på det internationella Warcross-mästerskapet en manöver som leder till att spelets skapare, den tillbakadragne miljonären Hideo Tanaka, vill anlita henne som insiderspion för att hitta en säkerhetsläcka.
Emika tackar ja till erbjudandet och befinner sig snart i en drömtillvaro i Tokyo - ända tills hon gör en farlig upptäckt som hotar att slå sönder hela Warcross-imperiet...
Det finns en del två med.

4 kommentarer :

  1. Oh, den låter ju superintressant!

    SvaraRadera
  2. Den boken har jag sett på bloggar tidigare. Kan vara spännande om den är bra skriven.

    SvaraRadera
  3. Dottern har en bok av den författaren i hyllan. Tror jag. Men jag minns inte vilken, tror det var en annan.

    SvaraRadera
  4. Den var tyvärr helt fel bok för mig.

    SvaraRadera