tisdag 31 augusti 2021

Christoffer Holst - Gröna, sköna vårvindar

Välkommen tillbaka till Bullholmen - där vårkänslorna blandas med ett olöst mysterium från det förflutna.

Det är maj och kriminalreporter Cilla Storm trivs med livet, även om hon är osäker på vad nästa steg för henne och pojkvännen Adam är. Bästisen Zacke är det dock värre med, han har tillfälligt separerat från Jonathan och får låna Cillas kolonistuga på Bullholmen för att vila upp sig.

På samma ö befinner sig mat- och vinprofilen Julia som håller på att färdigställa sin bok. Men en kväll när hon ser över till grannhuset på andra sidan viken blir hon vittne till något hemskt. Något som visar sig ha rötter i ett femtio år gammalt, olöst mord ...

"Gröna, sköna vårvindar" är den fjärde och sista delen i mysdeckarserien om Cilla Storm.
Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Genren är en feelgood deckare, eller mysdeckare som en del säger. Eftersom jag läst de andra i serien så tar jag mig an sista delen i serien. 

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Passande omslag och uppläsare är Anja Lundqvist som passar så bra till boken.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättlyssnat och bra uppläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag har gillat hela serien och är lite sur på Christoffer som väljer att avsluta serien.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Inga tråkiga ställen.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Karaktärerna är så fint skildrade allihopa och det finns många favoriter.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker allt är utomordentligt skildrat.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, mycket gärna.

Sammanfattning.


Den har nästan allt som jag gillar i en bok, en underbar miljö, jag vill också bo på Bullholmen. Så deckarbiten som är spännande och gör att man får vara med och lösa pusslet. Så har vi kärleksbiten ett par har lite problem i denna bok. Men den handlar också om fin vänskap. En riktigt underhållande och mysig lässtund utlovas.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (220.9 MB)
Språk Svenska
Serie Cilla storm (del 4)
Inläsare Anja Lundqvist
Utgivningsdatum 2021-05-19
Förlag Lovereads by Forum
ISBN 9789188803160
Min bok lyssnade jag på genom Storytel 🧡💛🧡

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar