söndag 1 augusti 2021

En smakebit på søndag

Då var det söndag och jag har lämnat bilen för lagning igen, hoppas verkligen de kan fixa till felet. Vad gör man en söndag, man lyssnar till ljudbok och tvättar. 
Detta är en deckare där  civilutredaren Hannah Fors och polisen Henrietta Rollins ska lösa mordet på två tonåringar.
Här följer smakebiten;


Till hennes tillfredsställelse spottade kaffeautomaten den här gången ur sig en mörk sörja som faktiskt luktade kaffe. Hon virade plasten av tonfiskbaguetten och pillade noga bort persiljekvisten, citronskivan och det sladdriga salladsbladet. Sådana var fulla med kolibakterier på grund av brist på både hygien under tillredningen och förvaring av råvaror enligt lagstadgade livsmedelsrutiner. 

Kolla in här för mer smakebitar.

18 kommentarer :

  1. Har sett författarens namn lite överallt, men har inte läst något av henne. Jag vet inte om Hannah Fors lockar mig, jag dömer henne (för det är väl hon i smakbiten) eftersom hon själv dömer 🤔

    SvaraRadera
  2. inte läst författaren, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Snyggt omslag, läser inte deckare men ska tipsa dottern. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  4. känner igen författarnamnet, men jag har inget läst av henne. men det kanske jag skulle göra? tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får återkomma, början var väldigt annorlunda.

      Radera
  5. Tack för smakbiten! Har inte läst något av författaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske blir tid för det någon gång.

      Radera
  6. Jag är lite nyfiken på den här serien!

    SvaraRadera
  7. Har sett boken men inte läst den. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Bekant författarnamn, men har inte läst något av henne. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes böcker har nog läst av deckarfantaster.

      Radera
  9. Ack, den som kunde känna doften av kaffe. Det var allt före covid-19 det :(

    SvaraRadera