onsdag 22 mars 2023

Anna Charlotta Wikman - För allas bästa

Jenny tillbringar sportlovet i fjällen med sin man Niklas, sina tonårssöner och de jobbiga släktingarna som kommer på köpet med fjällstugan. Att hon måste följa med på skoterturer som ger henne dödsångest och att hennes man ger mer kärlek och uppmärksamhet till sin skoter och telefon än till henne är mer regel än undantag. Men när Niklas inte dyker upp till den romantiska hotellnatten som Jenny bokat för att väcka liv i deras förhållande får hon nog.

Av en händelse börjar hon umgås med coverbandet som spelat på hotellets afterski och har oväntat nog roligare än på länge. Men dagen efter vaknar hon till sin förskräckelse inte upp i sitt hotellrum utan i bandets rosa turnébuss på väg till Norge ...Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick meddelande via mejl om att köpa en Lavlit box med bok och överraskningar. Om ni scrollar upp ser ni de fina överraskningarna.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Fint omslag och textstorleken är toppen. Men framförallt storleken på boken är behändig, lite mindre än andra böcker.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst med bra driv.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag gillade boken och framför allt engagerade den mig. Det var många utrop, som; Vad gör du? Din dumme f*n o.s.v.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, inga tråkiga ställen.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jenny som var lite väl mesig och godtrogen, jag hade aldrig svalt så mycket som hon. Hennes man Niklas fick man nästan hjärnblödning på.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var helt okej.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det vill jag absolut.

Sammanfattning.


Jag gillar verkligen historien på denna feelgood att huvudpersonen åker med en dansbandsbuss av "misstag". Boken var lite smårolig, dessutom blev man förbannad (varför? Läs boken så förstår du). För mig var det en klar sträckläsningsbok, jag var bara tvungen att veta hur det gick för Jenny. Så grattis 🎈 Anna Charlotta för en helt underbar debut, även om mitt blodtryck åkte lite upp och ner.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 382
Utgivningsdatum 2023-03-08
Förlag Lavender Lit
Dimensioner 196 x 140 x 27 mm
Vikt 476 g
SAB Hc.01
ISBN 9789189306738
Min bok var ett köp genom Lavender lit 💛🧡💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar