torsdag 2 mars 2023

Helgfrågan v.9.

Då var det torsdag igen och vi är inne i marsmånad, det blir ljusare om kvällarna.
Enda smolket i bägaren är att jag fortfarande har ont i händerna och magen.
Det är lite jobbigt för det gör ont att hålla i boken så jag får ta till mina bokkuddar.
Denna är lite osmidig när man ska byta blad, men det går.
 
   Den 1/3 är det "Krama en bibliotekariedag". Vad tycker du om ditt bibliotek?
Jag tycker mitt bibliotek är okej, men måste nog erkänna att jag inte besöker det så ofta. Ett tag var jag där jämt med eleverna men nu läser jag med barnen istället.


You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

12 kommentarer :

  1. Att läsa med barn är också viktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. På det viset lär de sig bättre svenska.

      Radera
  2. Toppen om barnen känner sig hemma på bibliotek och lär sig hitta bra böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förr var jag med dem och hjälpte till men nu har jag andra uppgifter

      Radera
  3. Så viktigt att barnen får gå till biblioteket och lär sig uppskatta böcker.

    SvaraRadera
  4. Att läsa med barnen är SÅ viktigt. Jag kan tänka mig att era lässtunder är jättefina. Har barnen någon favoritbok?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra barnen på fritids gillar Karlsson på taket.

      Radera
  5. Jag klickade för snabbt på "publicera" och därför blev min kommentar anonym. Jag gör ett nytt försök: Att läsa med barnen är så viktigt och otroligt mysigt. Jag kan tänka mig att ni har jättefina stunder tillsammans. Har barnen någon favoritbok?

    SvaraRadera
  6. Biblioteket är ju såklart jätteviktigt för barn att besöka, och helst låna hem högvis med böcker ifrån. :) Högläsning är säkert effektivt sätt det också för att fånga intresset för böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väljer man rätt bok vid högläsning så går det bra

      Radera