tisdag 15 augusti 2023

Tisdagstrion. Vecka 33: Sommarens bästa (hittills)

Då var sommaruppehållet till enda och Ugglan & Boken är tillbaka med tisdagstrion.
Denna var så spännande, den bara måste ni läsa. Kan liknas lite vid Rebecca av Daphne Du Maurier, samma spänning.
Parasiten är absolut en av de bättre böcker om Emma Sköld jag har läst, den var mer matig än tidigare.
Kusinen var en riktigt spännande bok också och man blev både lite arg och förvånad. Jag har De kapabla hemma men ej läst den, men nu får jag verkligen flytta upp den i TBR-högen
Bonusbok;
Så trevlig deckarbarnbok men enormt fina hundbilder.

17 kommentarer :

  1. Colleen Hoover har ju synts precis överallt den senaste tiden. Jag har köpt en av hennes böcker, men har inte läst den än.

    SvaraRadera
  2. håller med Monika. Hoover har ju varit precis överallt på senare tid. att du liknar den vid Rebecca är ju ett gott betyg. gillar omslaget Sarenbrant. Klas Ekman känner jag inte till. hundboken verkar lockande trots att barnbarnen passerat bilderboksstadiet. fina hundbilder lockar

    SvaraRadera
  3. Kusinen är jag så nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Tack för tips på spännande böcker. Jag harinte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  5. Verity vill jag läsa - tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Parasiten har jag läst och Verity har jag lånat hem från bibblan.

    SvaraRadera
  7. Parasiten ser jag fram mot att få läsa.

    SvaraRadera
  8. Äventyr i Paris verkar charmig!

    SvaraRadera
  9. Verity är jag lite sugen på. Har läst en bok tidigare av Hoover.

    SvaraRadera