måndag 26 december 2011

Julafton 2011


Jag vaknade julaftonsmorgon vid sjutiden och tittade rakt in i Simbas ögon, vi somnade om en liten stund, men sen var det dags att göra sig i ordning.
Plockade upp i köket efter gårdsdagens chipsätande och sällskapsspel och tog en lätt dammsugning. Sedan åkte jag och Hanna iväg till kyrkan för att se Julspelet, där Pauline var med i Änglakören.Hon var så söt dottern min(stolt mamma).

Väl hemma körde vi paketleken, får man ett eller sex får man paket..Efter första omgången så hade jag massa paket,,men turen var inte på min sida, vann till slut bara en ostbågepåse..

Här ser ni vinnaren, ja det var godis i alla paket.

Efter det en stunds Fia,,som jag vann..hehe, fick ni

Kalle Anka vid tre och under tiden fick tomten göra sig klar,men hon var tillbaka rätt snart, kunde knappt andas i masken..

Vi hjälptes åt att duka fram julmaten och duka, på bordet ser ni de kalla rätterna..Mums va gott!!

Paketutdelning,,det blev några stycken..

Jag är helt nöjd med mina paket,,kan tala om att chokladen var oerhört god..
Kvällen ägnades sedan åt sällskapsspel, jag hade köpt två nya, Rappakalja och Master Trivial Pursuit..Rappakalja var oerhört(jag vet andra gången jag använder det ordet) kul.
Det är ord man ska förklara betydelsen på och så ska de andra gissa det rätta svaret.
Vi skrattade så vi låg dubbelvikta åt Hannas förklaring på filfras(ett gammalt ord för järv).Hennes förklaring löd: Filfras: Fraser som innehåller fil

Juldagen bjöd jag mina brorsbarns barn på Bio, vi såg Alvin och gänget 3,,en riktig mysig julfilm.

Efter det hade jag och dotter myskväll, vi såg den nya Smurf-filmen..
Åhh jag älskar JULEN,,så mycket mys..
Annandagen ska jag på Julbord, blir nog lite dansk mat också och mycket Nubbe..

1 kommentar :

  1. Oj, vilken härlig och mättande jul du har haft! Mycket mys och skratt ska det vara!
    Vad tyckte du om Smurffilmen? Undrar om jag ska se den med Lilleman ...

    SvaraRadera