måndag 12 december 2011

Julpartaj


Det började i tisdags med glöggmingel hos en kollega,,mums va gott. Piroger med god fyllning, gädd och laxpate,pepparkaka med laxgojs och massa annat..Jag blev dock fort mätt eftersom jag varit dålig i magen lördag-måndag.

I lördags var det dax för bokcirkeln att träffas, jag dukade lite juligt.

Förrätt bjöds det på pepparkakor med ädelost-creme fraiche, dadlar med bacon och minikrustader med ädelost och svart vinbärsgele..Och till det min hemmagjorda glögg..

Huvudrätten som jag glömde ta kort på, var saffranspasta med kyckling och räkor och till detta kumminknäckebröd, som dock blev lite mjukt.Kanske pga av alla värmeljus i köket,,

Kaffe med saffranskaka var ju givet, nästa gång jag gör den ska jag dock ha mer smör ovanpå..En kan ju blir för mager annars

Dagen efter,,disk och disk......................INTE KUL
Men redan klockan fyra denna dag skulle det ätas igen,,då julbord med det andra tjejgänget.. Åhh jisses va mycket gott,,jag skulle vilja ha fler magar,,som korna ni vet..Nej nu är jag mätt i första magen,,då fyller jag på nummer två..fast dyrt skulle det ju bli.........

Så var det dax för paketleken,,kvällens högtid,,så himla kul att se alla förvandlas till barn..

Efterrätten bestod i ris a la Malta, budapesttårta, pepparkakor och glögg..Mycket gott...En mycket, mycket lyckad kväll med lite fin och fulpaket med oss hem. Dessutom fick vi en liten present, två ljuslyktor i silver..
Ska kolla in vad jag ska sätta dem

Här ser ni två finpaket,,hjärtalykta och skylten med tomten..

Fulpaket två ljuslyktor, men är de så fula???

Ytterligare ljuslyktor i ett annat fulpaket

En söt groda i ett fulpaket,,ja jag har pussat och pussat det men inget händer..Vad är prinsen???

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar