fredag 7 juni 2013

Tag: Sommarläsning

Jag har blivit taggad av Sara pepparkaka , tack för det alltid kul. :)
 
 
1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Det är böckerna på bilden, oj det var visst 6 stycken
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Det är nog Boktjuven, jag har hört så mycket bra om den att jag är rädd att bli besviken, crazy jag vet.
3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Verandan är sval och skön
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Det beror nog på vädret, är det dåligt väder när man åker på semester blir det mer läst. Kanske på Öland.
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Ingen aning faktiskt, säkert Mari Jungstedt nya.
6. Vilken bok borde, ALLA läsa i sommar?
En bok jag är jättesugen på som känns viktig är I kroppen min av Kristian Gidlund.
7. Strand eller hängmatta?
Strand
8. Deckare eller roman?
Deckare
9. Favoritgenre?
Deckare
10. Tagga 3 andra!
Oj vem har inte gjort det och vill göra det.
Bokblomma  *malins bokblogg*  romeoandjuliet

4 kommentarer :

  1. Kul att du ska läsa Boktjuven i sommar! Men jag förstår det där med att ha för höga förväntningar.. Jag vet inte hur många gånger jag blivit besviken över böcker som alla säger är såå bra.

    SvaraRadera
  2. Min upplevelse av Boktjuven var att jag tyckte den var svår att komma in, men efter en viss punkt lossade det och jag älskade den. Kaninhjärta och Den besynnerliga händelsen med hunden om natten är två riktigt bra böcker :)

    SvaraRadera
  3. Det är samma här, rädd att bli besviken när man har så höga förväntningar.

    SvaraRadera
  4. Vill inte späda på för mycket men Boktjuven är bra läsning.

    SvaraRadera