onsdag 21 december 2016

God Jul

Jag vet inte men några (två i alla fall) kanske undrat om jag lagt ner bokbloggen och läsningen helt. 
Nej, det har jag inte, jag hoppas i alla fall komma igen. Ni som har besökt min blogg har nog läst att jag varit krasslig. Jag har haft värk i kroppen och varit extrem trött, mina prover har visat att jag har något i kroppen. För en vecka sedan var jag hos min reumatolog och då fick jag veta att jag har en allvarlig muskelsjukdom. Så det var inte den bästa julklappen precis. Jag fick höja kortisondosen och även börja med en medicin som heter Methotrexate (rena rävgiftet). Idag ringde hon och ville jag skulle göra ny muskelbiopsi i Linköping (två timmar ifrån där jag bor). Då blir man orolig som sjutton.
Jag har läst lite böcker men inte i samma utsträckning som innan, så jag får be alla som varit snälla att skicka mig recensionsexemplar att ha lite tålamod. De två ovan har jag köpt för suget efter böcker finns kvar och jag lyssnar en hel del.
Eftersom jag är sjukskriven just nu heltid så kommer jag snart att börja blogga om böckerna jag läst, en del recensioner blir kanske lite kortfattade.
Så här ser det ut, massa utkast och en hel del anteckningar. Det blir därför en hel del jobb men mellan jul och nyår har jag tid.
På något sätt kommer spänningsutmaningen och månadens bästa, håll utkik.
Det kom ett kuvert i brevlådan med ett paket med den allra finaste berlock, tack Anni.
Ha en riktigt god jul och mys lite med en filt och en god bok.

29 kommentarer :

  1. Krya på dig Mia, hoppas allt ordnar sig till det bästa och att de hittar en medicinering som funkar. Blogga och läs när du känner för det. Saknar dig dock här, men hälsan och orken måste alltid gå först. Kram och God Jul!

    SvaraRadera
  2. Dina blogginlägg har varit saknade. Krya på dig och en riktigt God Jul önskar jag dig och din familj.

    SvaraRadera
  3. Har verkligen saknat ditt bokbloggande. Klart du ska komma igen Mia, håller tummarna för dig. Sådan fin katt du har! :) Förlorade min röda för knappt två veckor sedan, känns oerhört konstigt att nu vara helt utan katt (trots två hundar blir det ett egendomligt stort tomrum).

    SvaraRadera
    Svar
    1. De röda är så fina. Jag hoppas få lite tid nu när jag är sjukskriven.

      Radera
  4. Vad roligt med ett inlägg! Har saknat dina blogginlägg. Tråkigt besked dock med din sjukdom. Hoppas du får bra hjälp och att medicinen verkar som den ska.

    SvaraRadera
  5. Tråkigt med ett sånt besked såhär strax innan jul. Hoppas det ordnar sig i alla fall med medicineringen och att du får nånting som hjälper!

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt, men det måste ju ändå kännas bra att ha fått ett besked. Hoppas du snart mår bättre. Gör vad du orkar och känner för, men vila dig i form :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vila är inte min grej riktigt, jag har svårt för det.

      Radera
  7. Sjukvården är inte direkt bra på att ge julklappar <3 Men det måste vara skönt att veta vad det är så att de kan hitta en lämplig behandling. Ta det lugnt och vila. Önskar dig en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  8. Krya på dig och hoppas du kan njuta av julen trots allt <3

    SvaraRadera
  9. Sköt om dig och kom tillbaka i den takt du vill/orkar. Kram

    SvaraRadera
  10. Krya på dig! Hoppas allt ordnar sig med medicineringen.

    SvaraRadera
  11. Så tråkigt att höra! Men hoppas att du får god hjälp nu när man vet vad det är!

    SvaraRadera