torsdag 8 februari 2018

Helgfrågan v. 6

Torsdagskväll då man vet att det återstår en dag att jobba. Och så Helgfrågan på det, kan det blir bättre?😊
Jag tycker det verkar som fler och fler bokbloggar försvinner, ta för några år sedan då Bokbloggsjerka körde. Det kunde vara över 60 svar, men det var jättekul.
Idag är det runt 25 stycken som svarar på Helgfrågan, inte illa det.
Jag lägger Helgfrågan på INSTAGRAM.
Men allt fler väljer att lägga sin recension på Instagram.
Vad tycker du om att fler lägger recensioner på Instagram, vilket föredrar du?
Motivera.
Bonusfråga: Hur ser dina torsdagskvällar ut?
Märk väl att jag nu hoppas alla ska skriva att ni sitter och väntar på att Helgfrågan kommer upp.
Min torsdag består av lite träning och sedan en runda med dammsugaren, ett spring in i duschen och så bloggen.
Ha en trevlig helg.

34 kommentarer :

  1. Det stämmer faktiskt, att jag väntar på att Helgfrågan skall dyka upp på torsdagen så att jag kan klura på vad jag skall svara och sedan klicka runt hos dem som hunnit svara :)

    Bokbloggsjerkan var kul, men var det verkligen lika mycket interaktion mellan de som deltog, klickade man in hos varandra lika mycket och kommenterade med så många deltagare? Kul med många bokbloggar, men den generella trenden är väl att bloggare går över till Instagram istället, tråkigt nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det nog tyvärr. Själv tycker jag att man missar mycket i flödet.

      Radera
  2. Nja, brukar inte göra så mycket en torsdagkväll men kul att helgfrågan dyker upp, ska fundera lite och skriva på bloggen ett inlägg med Helgfrågan i morgon på bloggen (Inte på Instagram).
    Jag gillar hellre att läsa ett längre inlägg på en blogg en ett Instagraminlägg eller Twitterinlägg, och man kan ju ha bilder även i ett blogginlägg.
    Jag kommer definitivt att fortsätta att blogga, inte gå över till Instagram eller Twitter utan de får vara komplement. ( Och jag är faktiskt inte så aktiv att titta på andras Instagram - eller Twitter konton, utan jag håller mig till bloggar och Youtube).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gud va skönt att några kommer fortsätta blogga, jag gillar det helt klart bäst.

      Radera
  3. Såg på Instagram att du lagt ut helgfrågan. Extra kul eftersom jag satt och väntade på den idag. Jag kommer att fortsätta att blogga och ser både Instagram och facebook som ett komplement.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis som jag, toppen då finns det fler bloggar att läsa. Fiket i Nässjö har jag inte besökt men min svägerska brukar köpa bakverk därifrån.

      Radera
  4. Jamen visst väntar jag hela torsdagen på helgfrågan!

    SvaraRadera
  5. Instagram använder jag som ett komplement, jag gillar min blogg, att ha koll på recensioner, lästa/olästa böcker osv :)

    SvaraRadera
  6. Jag starta upp min bokblogg idag. Kan jag medverka i helgfrågan trots att jag skriver på Engelska?
    Svårt att skriva bokrecensioner på Instagram, så därför startar jag nu bloggen. Kul också att kunna publicera mycket annat bokrelaterat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Jeanette det går utmärkt att skriva på engelska. För vill någon kan man översätta sidan ändå. Välkommen.

      Radera
  7. Jag kommer hålla mig till bloggen för recensioner och alla längre inlägg :) Instagram är mer för bilder och då är det ju inte bara bokbilder heller utan mer blandat. Läser också helst recensioner på bloggar.

    SvaraRadera
  8. Här kommer mitt inlägg! :D

    https://elinasbokliv.blogspot.se/2018/02/helgfragan-v6.html

    SvaraRadera
  9. Läser helst recensioner och liknande på bloggar. Helgfrågan är en av veckans höjdpunkter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Roligt att du tycker om helgfrågan👍

      Radera
  10. Jag vet inte hur jag har kunnat missa det men har inte sett att man kan lägga in en länk till inlägget på din blogg, men nu så! ;)

    SvaraRadera
  11. Jag älskar att tipsas om böcker på Instagram men vill inte läsa långa texter där. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  12. Tipsa om böcker kan en göra. men inte skriva hela texter.

    SvaraRadera
  13. Jag tror att en del bloggar kommer att finnas kvar länge och nya tillkommer. Sedan är det väl så att en inte läser alla bloggar som funnits. Jag kan sakna några jag alltid följt men sedan hittar jag nya. Som du t.ex. har jag inte alltid följt, men det gör jag nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka sätta mig och lägga till de som svarar på Helgfrågan👍

      Radera
  14. Jag gillar blandningen. Huvudsaken är att vi fortsätter prata om läsning och böcker.

    https://mariasbokhylla.wordpress.com/2018/02/10/helgfragan-v-6/

    SvaraRadera
  15. Oh, det var mycket att hinna med en torsdagskväll! Men det är klart, kanske det beror på NÄR man räknar med att själva kvällen startar. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när ska man räkna att kvällen börjar, vid sextiden🌙

      Radera
  16. Klart vi sitter och väntar på att helgfrågan ska komma upp :D

    SvaraRadera