söndag 27 augusti 2023

En smakebit på søndag

Men oj, är det redan söndag igen, jag tycker helgerna flyger fram.
Jag fick ett nytt recensionsexemplar i veckan och jag bara kände att jag måste läsa den direkt, har älskat hennes tidigare böcker.
Hon stannar till utanför ytterdörren och letar efter nycklarna i väskan, men när hon har hittat dem tappar hon dem på stengolvet. Ljudet gör att hon hoppar till. Hon är fortfarande lättskrämd.
Nyckeln går in i låset och hon trycker ner dörrhandtaget. Då knackar någon henne på axeln.
Emma kan konsten att skriva riktigt spännande och jag hoppas mycket på denna nya serie.
Ha en god söndag
En ny köttfärslimpa ska provas till söndagsmiddag.

14 kommentarer :

  1. maken älskar köttfärslimpa, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  2. Jag har läst en en annan av hennes böcker, debuten tror jag, men den passade inte mig jättebra.

    SvaraRadera
  3. Det här är en författare jag är nyfiken på. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Härligt när en författare man gillar börjar på en ny serie! Själv kände jag inte till henne.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten! Tror jag har läst något av författaren förut.
    Köttfärslimpa är gott!

    SvaraRadera
  6. Läser inte deckare, tänker att jag börjar sen när jag inte hittar andra titlar jag gillar. Köttfärslimpa har jag gjort med löksoppspulver i många år, ja alltså antingen gör jag pannbiffar eller limpa men smeten är densamma. Den blir saftig och god, lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min son tyckte den blev väldigt saftig för han tycker köttfärslimpa kan bli torr.

      Radera
  7. Den kände jag inte till. Bara läst Mannen mellan väggarna och Det sista experimentet. Spännande böcker. Tack för smakbit, och hoppas köttfärslimpan blev god.

    SvaraRadera