lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År

Nyårsafton och jag hade två barn hemma, en var på läger.Jag bestämde mig för tre rätters meny.
Kvällen/natten innan hade jag spenderat på sjukhus hos min far, han var hemskt dålig.Tack och lov har han repat sig något sen dess.
Detta gjorde dock att jag var lite trött, så innan dukningen la jag mig i några minuter.
Dukningen gick i blått,silver och vitt,många av sakerna inköpta på rea på Rusta för en billig penning, tror faktiskt jag ska sy upp lite trevlig dukar man kan ha.Det gör väldigt mycket om det ser fint ut..
Förrätt Toast Skagen, nu när jag ser det på bild,,jag tror jag skulle skärt i trekanter istället. Men smaken var det inte fel på,,extremt gott.Detta ska vi ha som fredagsgott..Ni kanske tycker det är underligt jag inte smakat detta innan men mina smaklökar har precis fått upp korn på räkor..
Huvudrätt, var marinerad helstekt fläskfilé, sparrispotatis och två såser, en köpt bearnaisesås och en gjorde på marinaden och grädde.Gissa vilken som var favorit?
Efterrätten bestod av exotiska frukter med lyxig kladdkaka (kan jag få ett bättre recept på en sådan) och kanelglass..EXTREMT GOTT!!!!!!!!!!!!!Dock var kladdkakan lite väl torr,,men men den gick ner fint..
12-slaget skålade vi i pommac och sen skjöt vi raketer,,men det blåste så vi fick knappt fyr på dem..
Kvällen/natten avslutades med film och godis,,andra natten jag gick och la mig klockan två,,
Idag har jag en slappardag,,jag är trött..........trots att jag inte drack ett enda glas vin..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar