fredag 12 juli 2013

Bokbloggsjerka 12 – 15 juli

Annikas bokbloggsjerka denna vecka var en svår nöt att knäcka. Först tänkte jag att jag inte skulle vara med alls, men jag tänkte det ska jag nog ändå.

Känner du till en karaktär i en bok som har fått ett annat namn i filmatiseringen av densamma? Vad tycker du i så fall om det?

Jag har ett stort problem och det är minnet, annars ser jag på film då och då, kanske främst filmatiseringar av böcker. Men kommer jag ihåg något..NEJ.
Jag brukar springa och låna samma film två gånger, jag till och med tre för jag glömt. Så det får bli mitt svar.

Däremot vet jag en bok som bytt namn, boken av Jeanette Walls.
Nyutgivning med denna framsida av Bazar förlag den 29 augusti i år.
Har ni inte läst den så passa på att göra det, den är riktigt bra.

5 kommentarer :

  1. Det där med minnet är inte lätt. Ofta kommer ju inte filmen förrän flera år efter boken och hur man då ska komma håg vad som hänt i boken lyckas jag sällan med.

    SvaraRadera
  2. Jag har också lite svårt för att komma ihåg. Speciellt slut :)

    SvaraRadera
  3. Också mitt minne är lite kort. Men veckans fråga var svår för mig därför att jag ser så lite film.

    SvaraRadera
  4. Jag kom inte heller på något fall där en karaktär bytt namn men precis som dig är mitt minne inte det bästa, kanske är det därför jag inte har några problem att se filmer jag redan sett förut. Lägger alltid märke till saker jag inte lagt märke till förut eller som jag glömt bort. Min sambo däremot minns alla små detaljer i ungefär allt han sett.

    SvaraRadera
  5. Hm kan inte komma på något namn som ändrats :S

    SvaraRadera